معافیت اکثر ارگانهای عمومی، دولتی، موسسات مذهبی و عام المنفعه از پرداخت مالیات ضمن پیروی از مقرراتی خاص یکی از تسهیلات موجود در آئین نامه مقرراتی به شمار میرود.
بر طبق ماده 172 موجود در آئین نامه امور مالیاتی، کلیه مودیانی که مبالغی را به حسابهای دولتی به منظور بازسازی، تعمیر و تجهیز مراکز بهداشتی، هنری، مذهبی و یا آموزشی واریز کردهاند، مالیات پرداختی آنان مبنی بر ضوابط خاص تغییر خواهد کرد و وجوه پرداختی از درآمدی که مشمول مالیات میشده است، کسر خواهد گردید.
مودیان خوش حسابی که هر ماه پیش از سررسید موعد مقرر به ادارات مالیاتی مراجعه میکنند، مشمول کسر 1 درصدی مالیات از بدهی مالیاتی خواهند شد.
بر اساس تبصره 1 موجود در ماده 190 قوانین مالیاتی، کلیه مودیانی که پس از ابلاغ برگ پرداخت مالیات نسبت به تکالیف قانونی خود، اعم از: ارائه اظهار نامه مالیاتی در زمان مقرر، ارائه ترازنامه و پرداخت مالیات تعیین شده در زمان مناسب به ادارات امور مالیاتی مراجعه نمایند از 80 درصد جرائم موجود در قانون معاف میشوند. در صورتی که مودیان طی یک ماه پس از دریافت ابلاغیه مالیاتی، جهت پرداخت مالیات اقدام نمایند از 40 درصد از جرائم موجود در این قاون معاف خواهند شد.
بر طبق مفاد موجود در ماده 191 قوانین مالیاتی، اداره مالیاتی کشور پس از بررسیهای لازم، از کل و یا بخشی از جرائم موجود در این قانون برای مودیان خوشحسابی که بنا بر دلایلی خاص از پرداخت مالیات جاماندهاند چشمپوشی خواهد کرد.
بر طبق مفاد موجود در ماده 167 قوانین مالیاتی، وزارت دارایی یا سازمان امورمالیانی نسبت به پرداخت مالیات و جرائم مودیانی که بهصورت یکجا قادر به پرداخت نیستند، اقساطی 3 ساله تعیین خواهد کرد.
همراهان گرامی می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شرکت ثبتی آفریقا به شماره 42595-021 تماس حاصل فرمایند.
معافیت های مالیاتی
همانطور که میدانید پرداخت مالیات یکی از اجزای لاینفک فعالیت اقتصادی در کشور محسوب میشود؛ اما بنا بر قانون، برخی از ارگانها، سازمان و اشخاص از پرداخت مالیات معاف خواهند بود. در این مقاله سعی نمودهایم اطلاعات مفیدی در مورد معافیتهای مالیاتی در خدمت خوانندگان گرامی قرار دهیم.
چه افراد یا ارگانهایی مشمول معافیتهای مالیاتی قرار میگیرند؟
با استناد به ماده 2 قانونهای مالیاتی، افراد و ارگانهایی از پرداخت مالیات معاف هستند که در ادامه مقاله نام آنها آورده شده است.
کلیه وزارت خانهها
کلیه موسسات دولتی
کلیه دستگاههای اجرایی کشور
شهرداریها
کلیه بنیادها و نهادهایی که مجوز کاری خود را از مقام معظم رهبری و یا حضرت امام (ره) دریافت نمودهاند نیز، مشمول این قانون میشوند.
گفتنی است این قانون بهمنظور کاهش پیچیدگیهای مالیاتی ایجاد گشته است.
تبصره 1 – کلیه موسسات یا شرکتهایی که تمام یا قسمی از سرمایه آنها از سوی اشخاص و ارگانهای ذکرشده دربند فوق تامین میگردد، میزان درآمد و سود مالی آنها مشمول این ماده نخواهد شد. آنچه در این تبصره آورده شده است، ممنوعیت و موردی بهمنظور استفاده شرکتها و افراد مزبور از فعالیتهای مقرر در این ماده ندارد.
تبصره 2 – مبنی بر ماده 105 موجود در قوانین مالیاتی کلیه افراد و موسساتی که فعالیتهای معدنی، اقتصادی، خدماتی، تجاری، صنعتی و … انجام میدهند و بهطورکلی فعالیتهای تولیدی آنها جدای از شرکت تحصیل میگردد، مشمول پرداخت مالیات خواهند شد. لذا این افراد موظفاند کلیه مالیات تعیینشده را در زمان مقرر پرداخت نمایند در غیر این صورت، مسئولان مالیاتی مسئولیت تضامنی برای مودیان ایجاد خواهند نمود.
با استناد به تبصره 3 – ماده 132 هرساله کلیه شرکتهای ایرانگردی و جهان گردی که مجوز کاری خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب کردهاند، از پرداخت 50 درصد از مالیات معاف خواهند شد.
با استناد به ماده 133 قوانین مالیاتی، درآمد شرکتهای کارگری، روستایی، کشاورزی، عشایری، دانشجویی و سایر اتحادیههای وابسته به آنها، مشمول پرداخت مالیات قرار نمیگیرد.
لازم به ذکر است با استناد به ماده 145 قوانین مالیاتی، افرادی که سود مالی دریافت میکنند بهطورکلی از پرداخت مالیات معاف هستند. در ادامه سودهای مالی که مشمول معافیت مالیاتی قرار میگیرند، آورده شده است.
بر اساس این قانون، سود سپردههای بازنشستگان، کارمندان و کارگران در نزد بانکهای کشور مشمول پرداخت مالیات قرار نمیگیرند.
کلیه حسابهای پسانداز و یا سپردههای بانکی که به آنها سود و جایزه تعلق میگیرد، از پرداخت مالیات معاف هستند.
افرادی که جوایزی مربوط به اوراق قرضه دولتی دریافت میکنند نیز بر طبق قانون از پرداخت مالیات معاف هستند.
افرادی که جایزه و سودی را از اوراق مشارکت دریافت مینمایند نیز مشمول معافیتهای مالیاتی قرار میگیرند.
اشخاص موظف به پرداخت مالیات
تمامی مالکین اعم از اشخاص حقوقی و حقیقی نسبت به اموال یا املاک خود واقع در ایران مشمول پرداخت مالیات می باشند.
تعریف مالیات :
مالیات وجهی است که پرداخت آن به دولت، برای بهره وری از امکانات، منابع، خدمات عمومی و ضروری، دفاع همگانی و ابادانی کشور لازم می باشد.
اشخاص موظف به پرداخت مالیات :
–تمامی مالکین اعم از اشخاص حقوقی و حقیقی نسبت به اموال یا املاک واقع در ایران
–کلیه درآمدهای هر شخص حقیقی ایرانی مقیم ایران که در داخل یا خارج از کشور به دست میآورد.
–کلیه درآمدهایی که در ایران توسط هر شخص حقیقی ایرانی مقیم خارج از ایران به دست میآید.
–کلیه درآمدهایی که در ایران یا خارج از ایران توسط هر شخص حقوقی ایرانی تحصیل میشود.
–کلیه درآمدهایی که در ایران توسط هر شخص غیرایرانی اعم از حقیقی یا حقوقی کسب میشود و همچنین کلیه درآمدهایی که بابت واگذاری امتیازات یا سایر حقوق خود و یا دادن تعلیمات و کمکهای فنی و یا واگذاری فیلمهای سینمائی از ایران بدست میآید.
اشخاص غیر موظف به پرداخت مالیات:
–دستگاههایی که بودجه آنها توسط دولت به دست میآید.
–موسسات دولتی و وزارتخانه ها
–شهرداری ها
تبصره
(1درآمدهای به دست امده از فعالیتهای اقتصادی از قبیل فعالیتهای صنعتی، تجاری، معدنی، خدماتی و دیگر فعالیتهای تولیدی برای اشخاص موضوع این ماده، که به نحوی غیر از طریق شرکت نیز حاصل می شود، در هر مورد به طور جداگانه به نرخ مذکور در ماده ۱۰۵ این قانون شامل مالیات میباشد. مسئولان اداره امور در اینگونه موارد نسبت به سهم فعالیت مذکور موظفند تا تکالیف مزبور را طبق مقررات این قانون انجام دهند. در غیر این صورت مسئولیت تضامنی نسبت به پرداخت مالیات متعلق با مودی خواهند داشت.
(2شرکت هایی که تمام یا بخشی از سرمایه آن ها به اشخاص و موسسههای مذکور در بندهای فوق تعلق دارد، سهم درآمد یا سود آنها از پرداخت مالیات معاف خواهد بود.
ثبت تغییرات و تصمیمات در شرکت
تغییرات و تصمیمات شرکتها در برگیرنده تمامی تغییرات و تصمیمات شرکتها میباشد که طی مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده و یا در جلسات هیات مدیره بنا به ضرورتهایی انجام میشود. شرکتها در طی دوره فعالیتها خود به دلایل گوناگونی دست به تغییرات شرکت میزنند. این تغییرات ممکن است در نام شرکت، موضوع فعالیت، افزایش یا کاهش سرمایه، ورود و خروج شرکا و …. باشد.
تغییرات و تصمیمات شرکتها در برگیرنده تمامی تغییرات و تصمیمات شرکتها میباشد که طی مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده و یا در جلسات هیات مدیره بنا به ضرورتهایی انجام میشود. شرکتها در طی دوره فعالیتها خود به دلایل گوناگونی دست به تغییرات شرکت میزنند. این تغییرات ممکن است در نام شرکت، موضوع فعالیت، افزایش یا کاهش سرمایه، ورود و خروج شرکا و …. باشد.
مجمع عمومی فوق العاده میتواند در موارد زیر دست به تغییراتی در شرکت بزند:
۱-انحلال شرکت
۲-افزایش یا کاهش سرمایه
۳-تغییر در مفاد اساسنامه که شامل؛ تغییر نام شرکت، افزایش یا کاهش سرمایه، تغییر موضوع فعالیت، افزایش یا کاهش تعداد مدیران شرکت، تغییر مکان استقرار شرکت، تبدیل سهام به با نام و یا بی نام، تغییر در حد نصاب لازم به منظور تشکیل مجامع.
مجمع عمومی عادی نیز در مواردی همچون تعیین اعضاء هیئت مدیره (اصلی و علی البدل)، تعیین بازرس (اصلی و علی البدل)، تعیین پاداش مدیران، تصویب بیلان مالی و …
ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت
ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ها در دو شیوه صورت می گیرد جدیدترین نوع آن ثبت اینترنتی است. در ثبت اینترنتی شرکتهای ثبت به منظور تسهیل و تسریع در امور ثبت تغییرات و تصمیمات شرکتها اولین اپلیکیشن ثبت تغییرات را ارائه دادهاند تا متقاضیان بتوانند با نصب این نرم افزار تمامی امور تغییرات و تصمیمات خود را به ثبت برسانند. در این شیوه مدارک مورد نیازی برای ثبت تغییرات نیز می توانند اسکن شده و به همراه تغییرات صورت گرفته برای سازمان ثبت شرکتها ارسال شود.
در شیوه دیگر ثبت تغییرات، متقاضیان می توانند با داشتن مدارک مورد نیاز به همراه تغییرات انجام شده، به شرکتهای ثبت اسناد مراجعه نمایند.
مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت
۱-افزایش یا کاهش سرمایه
–ارائه مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت لزوم
–ارائه کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی شرکاء جدید
–ارائه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده با امضاء تمامی شرکا
– ارائه لیست شرکا و میزان سهم الشرکه آنها با امضاء تمامی شرکا
–ارائه تقویم سرمایه غیرنقدی به امضاء کلیه شرکاء، چنانچه محل افزایش سرمایه غیرنقدی میباشد
–ارائه دو نسخه اظهارنامه پس از افزایش سرمایه با رعایت تبصره ذیل ماده ۸۳ لایحه اصلاحی قانون تجارت
–ارائه اصل اگهی دعوت مطابق اساسنامه شرکت و با رعایت موارد مواد ۶ و قانون تجارت، چنانچه جلسه با حضور اکثریت شرکاء تشکیل شده
۲-تغییر نام، موضوع، کاهش یا افزایش تعداد اعضا، انحلال شعبه، تغییر مکان و سال مالی شرکت
–ارائه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده با امضاء هیات رئیسه ذیل مجمع الزامی است
–ارائه اصل آگهی دعوت، چنانچه مجمع مذکور با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شده باشد
–ارائه لیست حاضرین در مجمع به منظور رعایت ماده ۹۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت با امضاء تمامی سهامداران
–چنانچه مجمع مذکور دو نوبتی باشد، ارائه صورتجلسه منفی نوبت اول و اصل آگهی دعوت نوبت اول و دوم ضرورت دارد.
۳-مدارک برای تصمیم تعیین ناظر تصفیه
–ارائه لیست حاضرین در مجمع
–ارائه یک نسخه صورت جلسه مجمع عادی و فوقالعاده.
–در صورتی که شخص حقوقی باشد ارائه برگ نمایندگی، کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی برای تصفیه ناظر الزامی است.
دفاتر بازرگانی
اظهار نامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی را می توان از محل دایره فروش اوراق بهادار مستقر در اداره کل ثبت شرکت ها، و مالکیت صنعتی ابتیاع تهیه کرد
موارد ثبت نام در دفاتر بازرگانی
دفاتر بازرگانی
اظهار نامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی را می توان از محل دایره فروش اوراق بهادار مستقر در اداره کل ثبت شرکت ها، و مالکیت صنعتی ابتیاع تهیه کرد
موارد ثبت نام در دفاتر بازرگانی
۱-تکمیل و امضای اظهار نامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی، که باید از محل دایره اوراق بهادار مستقر در ثبت شرکت تهیه شود.
۲-تمامی اشخاصی که به عنوان تاجر محسوب می شوند باید یک دفتر قانونی داشته باشند که بر اساس قانون این دفاتر، دفتر کل، دفتر روزنامه، دفتر دارایی و دفتر کپیه می باشند .
در حال حاضر دفاتر کپیه به دلیل وجود دستگاه هایی نظیر کپی و فکس مانند قدیم کارایی نداشته، و دیگر دفاتر در اداره ثبت شرکت ها پلمپ شده و تاجر وقف مقررات نسبت به درج صورت حساب های خود در ان ها اقدام می نماید.
اشخاصی که خواستار اخذ کارت بازرگانی می باشند باید دارای دفتر تجاری(روزنامه و کل) باشند.
تجار با توجه به میزان معاملاتی که انجام می دهند اقدام به اخذ دفاتر با تعداد صفحات مختلف(۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰ و یا بالاتر) از دایره پلمپ ثبت شرکت ها کرده و یک برگ از گواهی پلمپ دفاتر را از واحد فروش اوراق بهادار تهیه می کنند و بعد از پلمپ دفاتر ان را طبق فرم ضمیمه تکمیل کرده و پس از انجام مراحل فوق شخص مسئول اقدام به امضا و مهر اظهارنامه می نماید.
۳-اگر شخص حقیقی خواستار کارت بازرگانی باشد باید ۱ برگ کپی ازصفحه اول شناسنامه خود را ارائه نماید.
۴-اگر یک شخص حقوقی خواستار اخذ کارت بازرگانی باشد باید روزنامه رسمی تاسیس شرکت و همچنین آخرین تغییرات در شرکت را ارائه نماید.
۵-هزینه ثبت نام در دفاتر بازرگانی به مبلغ ۴۰،۰۰۰ ریال می باشد.
-پس از پرداخت حق الثبت و دریافت فیش، رسید پرداخت و سایر مدارک مربوطه باید به اداره ثبت نام ارائه گردند.
۶-اگر تمامی این مراحل توسط وکیل انجام شوند ارائه وکالت نامه وی ضروری می باشد.
هنگامی که تمامی مراحل مذکور انجام شود باید به اداره ثبت نام دفاتر بازرگانی مراجعه شود.
شخص مسئول باید نسبت به ثبت اظهار نامه در دفتر ثبت نام تجاری اقدامات لازم را انجام دهد و شماره دفتر را بر روی سه نسخه از اظهارنامه درج کرده و ان ها را امضا و مهر نماید.
پس از انجام تمامی این مراحل یک برگ از اظهارنامه جهت بایگانی در سوابق ضبط و دیگر نسخ را تحویل متقاضی می دهد.
مدارک لازم برای صدور اظهارنامه ثبت نام
مدارک لازم برای صدور اظهارنامه ثبت نام در دفاتربازرگانی در اداره ثبت شرکت هاعبارت اند از: ۱-ارائه ۳برگ از اظهار نامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی، ۲-پلمپ دفاتر تجاری(روزنامه و کل)، ۳-ارائه گواهی پلمپ دفاتر تجاری، ۴-هنگامی که متقاضی شخص حقوقی باشد ارائه ۱ برگ از فتوکپی اگهی تاسیس شرکت و اخرین تغییرات دران، ۵-ارائه فیش پرداختی جهت حق الثبت نام در دفاتر تجاری، ۶-اگر تمامی امور انجام شده توسط وکیل رسمی شرکت انجام پذیرد، ارائه فتوکپی برابر اصل سند رسمی وکالت نامه الزامی می باشد.
۱-تکمیل و امضای اظهار نامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی، که باید از محل دایره اوراق بهادار مستقر در ثبت شرکت تهیه شود.
۲-تمامی اشخاصی که به عنوان تاجر محسوب می شوند باید یک دفتر قانونی داشته باشند که بر اساس قانون این دفاتر، دفتر کل، دفتر روزنامه، دفتر دارایی و دفتر کپیه می باشند .
در حال حاضر دفاتر کپیه به دلیل وجود دستگاه هایی نظیر کپی و فکس مانند قدیم کارایی نداشته، و دیگر دفاتر در اداره ثبت شرکت ها پلمپ شده و تاجر وقف مقررات نسبت به درج صورت حساب های خود در ان ها اقدام می نماید.
اشخاصی که خواستار اخذ کارت بازرگانی می باشند باید دارای دفتر تجاری(روزنامه و کل) باشند.
تجار با توجه به میزان معاملاتی که انجام می دهند اقدام به اخذ دفاتر با تعداد صفحات مختلف(۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰ و یا بالاتر) از دایره پلمپ ثبت شرکت ها کرده و یک برگ از گواهی پلمپ دفاتر را از واحد فروش اوراق بهادار تهیه می کنند و بعد از پلمپ دفاتر ان را طبق فرم ضمیمه تکمیل کرده و پس از انجام مراحل فوق شخص مسئول اقدام به امضا و مهر اظهارنامه می نماید.
۳-اگر شخص حقیقی خواستار کارت بازرگانی باشد باید ۱ برگ کپی ازصفحه اول شناسنامه خود را ارائه نماید.
۴-اگر یک شخص حقوقی خواستار اخذ کارت بازرگانی باشد باید روزنامه رسمی تاسیس شرکت و همچنین آخرین تغییرات در شرکت را ارائه نماید.
۵-هزینه ثبت نام در دفاتر بازرگانی به مبلغ ۴۰،۰۰۰ ریال می باشد.
-پس از پرداخت حق الثبت و دریافت فیش، رسید پرداخت و سایر مدارک مربوطه باید به اداره ثبت نام ارائه گردند.
۶-اگر تمامی این مراحل توسط وکیل انجام شوند ارائه وکالت نامه وی ضروری می باشد.
هنگامی که تمامی مراحل مذکور انجام شود باید به اداره ثبت نام دفاتر بازرگانی مراجعه شود.
شخص مسئول باید نسبت به ثبت اظهار نامه در دفتر ثبت نام تجاری اقدامات لازم را انجام دهد و شماره دفتر را بر روی سه نسخه از اظهارنامه درج کرده و ان ها را امضا و مهر نماید.
پس از انجام تمامی این مراحل یک برگ از اظهارنامه جهت بایگانی در سوابق ضبط و دیگر نسخ را تحویل متقاضی می دهد.
مدارک لازم برای صدور اظهارنامه ثبت نام
مدارک لازم برای صدور اظهارنامه ثبت نام در دفاتربازرگانی در اداره ثبت شرکت هاعبارت اند از: ۱-ارائه ۳برگ از اظهار نامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی، ۲-پلمپ دفاتر تجاری(روزنامه و کل)، ۳-ارائه گواهی پلمپ دفاتر تجاری، ۴-هنگامی که متقاضی شخص حقوقی باشد ارائه ۱ برگ از فتوکپی اگهی تاسیس شرکت و اخرین تغییرات دران، ۵-ارائه فیش پرداختی جهت حق الثبت نام در دفاتر تجاری، ۶-اگر تمامی امور انجام شده توسط وکیل رسمی شرکت انجام پذیرد، ارائه فتوکپی برابر اصل سند رسمی وکالت نامه الزامی می باشد.
جواز تاسیس
جواز تاسیس یک گواهی است که دارنده آن را قادر میسازد تا در یکی از شهرکهای صنعتی که دارای جواز تاسیس میباشند، با امکاناتی که پیشبینی شده به تولید کالا مشغول شوند.
سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان مسئولیت صدور مجوز تاسیس و بهرهبرداری از یک واحد صنعتی را بر عهده دارد که تغییراتی نیز در سال ۱۳۹۲ در آن صورت گرفته که با هدف جلوگیری از هر گونه تاخیر در انجام امور اداری بوده است. جواز تاسیس مجوزی که پس از کسب شرایط لازم بر اساس این دستورالعمل به منظور سرمایهگذاری برای فعالیت صنعتی است که در دو گزینه از سوی وزارت صنایع و معادن به نام متقاضی صادر میشود. در واقع جواز تاسیس یک گواهی است که دارنده آن را قادر میسازد تا در یکی از شهرکهای صنعتی که دارای جواز تاسیس میباشند، با امکاناتی که پیشبینی شده به تولید کالاها مشغول شوند.
تذکر: برای ثبت نام و علائم تجاری، فعالیتهای تولیدی و یا بسته بندی، متقاضیان باید دارای جواز تاسیس با مدارکی دال بر تولید یا بستهبندی باشند. همچنین جواز تاسیس قابل صدور برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی میباشد. مدت زمانی که برای اخذ جواز تاسیس در نظر گرفته شده دو هفته میباشد که هزینههایی نیز از سوی وزارت صنایع به عنوان حقالزحمه در نظر گرفته شده است که توسط متقاضیان پرداخت میشود.
جواز تاسیس برای دو نوع فعالیت تولیدی صادر میشود که عبارتند از:
-سرمایهگذاری در رشته فعالیت صنعتی که در چارچوب اولویتهای تعریف شده (موافقت اصولی، دریافت فرمت طرح توجیهی، ضوابط صدور و تعمیدی جواز تاسیس واحد تولیدی و طراحی و مونتاژ) توسط این سازمان و بر پایه طرحهای آمایش صنعت و معدن انجام میشود، از حمایت و مشوقهای خاص سرمایه گذاری دولت برخوردار میگردد.
-سرمایهگذاری در مجموعهای از فعالیتهای صنعتی که خارج از چارچوب مورد قبلی باشد، از حمایتهای خاص دولت برخوردار نخواهد گردید.
مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز تاسیس
-جواز تاسیس برای اشخاص حقیقی: کپی شناسنامه، کارت ملی متقاضی، کپی مدرک تحصیلی، کپی کارت پایان خدمت برای آقایان، گواهی معتبر مبنی بر داشتن معافیت پزشکی از حوزه نظام وظیفه، ۱۲ قطعه عکس پرسنلی جدید
-جواز تاسیس برای اشخاص حقوقی: کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل، آگهی آخرین تغییرات شرکت و آگهی تاسیس.
مراحل صدور جواز کسب
مرحله اول ـ صدور جواز کسب شامل:
-درخواست متقاضی برای اخذ جواز کسب
-ثبت درخواست در سازمان مربوطه و تحویل رسید به متقاضی
-بازدید کمیسیون بازرسی اتحادیه از محل واحد صنفی و ارائه گزارش
-بررسی درخواست متقاضی جواز کسب در جلسه هیئت مدیره و ارائه پاسخ کتبی به متقاضی
مرحله دوم ـ تعیین وضعیت ملکی واحد صنفی شامل:
-مبایعه نامه به نام متقاضی
-اجارهنامه عادی به نام متقاضی
-صدور سند مالکیت برای متقاضی
-صدور اجارهنامه رسمی برای متقاضی
-حکم قطعی دادگاه به منظور تنظیم سند اجاره
-قرارداد اجاره محل کسب با نهادها و ادارات دولتی یا خصوصی از جمله شرکتهای تعاونی مسکن و شرکتهای خاص صنفی، شرکتهای تحت پوشش سازمانهای دولتی و نهادها
مرحله سوم ـ استعلام از ادارات ذیربط و ارائه مدارک مورد نیاز شامل:
-اختصاص کد شناسه ده رقمی
-ارائه گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر
-ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
-موافقت اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی
-اختصاص برچسب شناسه صنفی مطابق با کد ۱۰ رقمی
-گواهینامه مهارت فنی برای مشاغل مندرج در آئیننامه تبصره ذیل ماده ۱۳ قانون
-ارائه هر نوع مدرک مبنی بر تشکیل پرونده یا ارائه هر یک از اوراق پرداخت مالیاتی
-ارائه گواهی مرکز بهداشت شهرستان و ارائه کارت معاینه پزشکی فردی برای صنوف مشمول بهداشتی آرایشی و مواد غذایی
-ارائه گواهی دورههای آموزشی بیشتر از ۱۰ ساعت از موسسه آموزشی مورد تایید کمیسیون نظارت شهرستان ذیربط
مرحله چهارم ـ بررسی پرونده توسط رئیس و در صورت غیاب وی، نایب رئیس اتحادیه
ارایه خدمات از تاسیس تا برند سازی
ثبت شرکت در سراسر ایران و جهان
ثبت اختراع و طرح های صنعتی
ثبت بین المللی برند و علایم تجاری
مدیریت طرح های توجیهی کارخانه های تولیدی
تسهیلات بانکی
اخذ ایزو
مدیریت منابع انسانی
موافقت اصولی برگزاری دوره های آموزشی
ارایه خدمات حقوقی و مالیاتی
کارت بازرگانی
ایران کد
کارت VIP
مارکتینگ
گواهینامه مدیریت به سبک برایان تریسی