نوشته شده توسط : ali

اعتبار نام تجاری،عبارتست از باور پذیری اطلاعات مرتبط با موقعیت و موضع محصول که در یک نام تجاری موجود است.شرکت ها می توانند عناصر آمیخته ی بازاریابی متعددی را مثل ارائه ی ضمانت های گسترده تر برای نشان دادن کیفیت محصول استفاده کنند. چنین اقداماتی ممکن است با توجه به شرایط بازار(مثل رقابتی بودن یا رفتار مصرف کننده)معتبر باشد یا نباشد.

بنابر نظر اسوینی و اسویت،اعتبار برند خلاصه ای از ارتباطات برند با مشتری و مشتری با برند طی زمان است، زیرا مشتریان می توانند با برند ارتباط بر قرار کنند و برند نیز می تواند متقابلاَ با مشتریان ارتباط بر قرار کند.به بیانی دیگر ، اعتبار نام تجاری تاثیر تجمعی اعتبار همه اقدامات بازاریابی قبلی انجام شده توسط آن نام تجاری را نشان می دهد و یا همانطور که کاپفرر می گوید: " اعتبار نام تجاری حافظه ی زنده ی اقدامات انجام شده توسط نام تجاری می باشد."
نام تجاری معتبر، نشانه ای از موقعیت و موضوع آن محصول ، ریسک های درک شده ی کمتر توسط مصرف کنندگان و هزینه های پایین مصرف کنند گان برای جمع آوری و پردازش اطلاعات جهت تصمیم گیری است.اعتبار برند ممکن است ادراکات(یا انتظارات) مصرف کننده از کیفیت محصول را افزایش دهد، این به این دلیل است که نام تجاری ممکن است بر فرایند روانی که در آن سطوح کیفیت عینی به سطوح کیفیت درک شده تبدیل می شود تاثیر بگذارد.بنابراین ممکن است دو نام تجاری با کیفیت مشابه به دلایل سطوح متفاوت اعتبارشان کیفیت درک شده ی متفاوتی داشته باشند.در همین رابطه، روبرت و ارهان ،مطرح می کنند که ثبات در کیفیت محصول، منجر به سطح پایینی از تغییر پذیری محصول می گردد. پر واضح است، نام های تجاری با روند کیفیتی خوب اگر در مورد موقعیت و جایگاه خود راستگو و صادق باشند ،می توانند سطوح بالای اعتبار را داشته باشند.
هم تخصص و هم قابل اعتماد بودن یک نام تجاری، تاثیرات تجمعی استراتژی ها و اقدامات بازاریابی گذشته و فعلی را نشان می دهند.نام های تجاری که در طول زمان ثبات بیشتری در رابطه با صدق قول هایشان داشته باشند، اعتبار بالاتری خواهند داشت.ساختارهای سازگارو شفافیت سازی، پیش زمینه هایی برای این اعتبار به شمار می روند.شفافیت باعث عدم ابهام در اطلاعات محصول دارای برند می گردد و سازگاری درجه ی هماهنگی و همسویی میان اقدامات بازاریابی وثبات استراتژی های ترکیبی ،طی گذشت زمان است.
بنا براین،کاملاَ مشخص است که اعتبار برند از دو مولفه ی اصلی تشکیل شده است:
قابلیت اعتماد و تخصص
قابلیت اعتماد به تمایل انجام شرکت ها نسبت به پیمان ها و قول هایشان گفته می شود و تخصص ،توانایی شرکت ها برای ارائه ی واقعی پیمان ها و قول هایشان را گویند.
بنابراین ،همانطور که گفته شد،اعتبار نام تجاری شرکت، نقش مهمی در تاثیر گذاری بر نگرش ها ونیت خرید دارد که این مهم، مستلزم انجام با ثبات آنچه قول داده شده است می باشد. اعتبار شرکت بخشی از تصویر یا شهرت مثبت شرکت است.همچنین، اعتبار شرکت نقش مهمی در توانایی شرکت برای تضمین وام ها ، گسترش شرکت و محصولات دارد.علاوه بر آن، اعتبار شرکت در شکل دادن هویت شرکت نیز مهم است. در اغلب مواقع،مصرف کنندگانی که شرکت را معتبر درک می کنند ،تبلیغات و آگاهی های شرکت را مطلوب ارزیابی می کنند و محصولات شرکت را به راحتی خریداری می نمایند.پس عجیب نیست که هزینه های اطلاعاتی ذخیره شده در ذهن مشتریان، اثر مثبتی بر قصد خرید برند می گذارد.به ویژه آنکه کیفیت درک شده ،به قضاوت نهایی مشتری در خصوص ارشدیت یا اولویت خرید یک محصول یا خدمات می انجامد



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

احساس نسبت به نام تجاری به وجه اجتماعی مربوط است که توسط آن نام تجاری برانگیخته می شود.این احساس ها می توانند شدید یا خفیف و یا به طور طیفی مثبت یا منفی باشند.شش نوع احساس ایجاد نام تجاری وجود دارد که در ذیل به آن ها اشاره شده و تعریفی از آن ها ارائه گردیده است .لازم به ذکر است که برای شناسایی این متغیرها از مدل هرمی کوین لین کلر استفاده شده است.

1-گرمی
احساس گرمای حاصل از نام تجاری اشاره به آرام بخشی احساسات دارد.این حوزه از نام تجاری موجب احساس آرامی و امنیت در مصرف کننده می گردد.به عبارت دیگر اینکه مصرف کننده با استفاده از این نام تجاری چقدر احساس آرامش،علاقه،و وابستگی به نام تجاری دارد،به وسیله ی احساس گرمای حاصل ار نام تجاری تعریف می شود.مصرف کننده ممکن است احساس عاطفی،علاقه،خونگرمی یا مهربانی نسبت به نام تجاری داشته باشد.
2-سرگرمی
احساس شوخ طبعی و سرگرمی نوعی از احساس شادمانی است.مصرف کننده ممکن است بااستفاده از یک نام تجاری خاص احساس شادمانی و خوشحالی نماید.این احساس ممکن است همراه با جذابیت،لذت،با نشاطی،مسروری،سرزندگی،بشاشی و غیره باشد.
3-هیجان
هیجان،قسمتی از احساسات نام تجاری را بیان می کند که به مشتریان احساس قوت و نیرو و کارآزمودگی در بعضی مسائل اجتماعی را می دهد.یک چنین احساس هیجان ناشی از نام تجاری،در حقیقت حاصل از ایجاد احساس تازه شدن،کسب تجربه ای منحصر به فرد،جذابیت نام تجاری و اشتیاق به تکرار مصرف نام تجاری است.به عبارت دیگرمصرف کنندگان ممکن است احساس خوب بودن،مفید بودن و یا خواستنی بودن و غیره را داشته باشند.
4-امنیت
در این مفهوم نام تجاری احساس آسایش و راحتی و اتکا به نفس را در مصرف کننده به وجود می آورد.همبسته و متحد شدن با یک نام تجاری خاص موجب ایجاد احساس اعتماد و اطمینان،رفع تنش (نگرانی) و رضایتمندی می شود که ممکن است افراد دیگر(که از نام تجاری استفاده نمی کنند)این نگرانی ها را حس کنند.
5-مقبولیت اجتماعی
موافقت و مقبولیت اجتماعی زمانی رخ می دهد که نتایج نام تجاری روی مشتریان درباره ی واکنش های دیگران مثبت ارزیابی شود.به عبارت دیگر وقتی مصرف کنندگان احساس می کنند که دیگران به ظاهر آن ها علاقه مند نگاه می کنند و رفتار خوبی دارند،مقبولیت اجتماعی رخ داده است.این موافقت یا تصدیق ممکن است نتیجه و حاصل تایید مستقیم مصرف کنندگان باشد که از آن نام تجاری استفاده می کنند و یا افتخار،توجه و شهرتی (در میان نزدیکان)باشد که خود مشتریان تولید کرده اند.
6-احترام به خود و شرف نفس
این احساس در مصرف کننده زمانی رخ می دهد که نام تجاری موجب شود مشتریان احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند.برای مثال وقتی مشتریان احساس غرور،کمال یا فضیلت ،احترام،ارتقا،شخصیت و مطلوبیت را در خود می بینند،در این حالت مشتری احساس می کند که نام تجاری به آن ها شرافت نفس و والاتری می دهد.
سه حس اول تجربی و آنی می باشد و از نظر شدت قابل افزایش است و سه حس آخر بیشتر شخصی و دیر پا هستند.
از قول مک گوب،ایجاد نام تجاری هیجانی مجرائی است ناخودآگاه که به شرکت ها و محصولات از طریق هیجانی عمیق مرتبط می شود.او در ادامه متضمن می شود استراتژی ایجاد نام تجاری باید مرتبط با سهم فکری و سهم احساسی باشد تا به سهم بازار منتهی شود.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

عناصر معنابخش نام تجاری، باید به گونه ای سازماندهی و هماهنگی شوند تا بتوان بر پايه ی آن ،ارزش ويژه ی مبتنی بر مشتری رابوجود آورد. در اين قسمت به تشريح و توضيح عناصر معنابخش نام تجاری مي پردازيم.

۱‐ عنوان نام تجاری:

يکي از مهمترين عناصر نام تجاری،عنوان نام تجاری است. عنوان نام تجاری در چند کلمه می تواند بيانگر ويژگی های نام تجاری باشد،زیراعنوان نام تجاری، در ذهن مشتری، به شدت با محصول گره خورده است. بنابراين تغيير در آن نسبت به ساير عناصر ديگر نام تجاری، سخت تر است.
بدین ترتیب، در هنگام انتخاب نام تجاری بايستی به تمامی جنبه های نام تجاری توجه نمود.درواقع نام و نشان تجاری می تواند ويژگی های هويت نام تجاری و موضع محصول را نشان دهد.
۲‐ نشان ها و سمبل ها:
اگرچه عنوان نام تجاری عنصر اصلی نام تجاری است، اما عناصر ديداری نيز نقش بسزايی در به وجود آوردن ارزش ويژه ی نام تجاری و آگاهی از نام تجاری ايفا می کند. در تحقيقی، احساسات مشتريان در دو مرحله مورد بررسی قرار گرفت. در مرحله ی اول، فقط عنوان نام تجاری ارائه شد واحساسات مشتريان مورد سنجش قرار گرفت. در مرحله ی دوم، عنوان نام تجاری به همراه نشانش ارائه شد و احساسات مشتريان برای بار دوم مورد سنجش قرار گرفت. نتايج نشان داد که تا حد معناداری،احساسات دو گروه با يکديگر متفاوت بودند. بنابراين نشان ها دارای معنا و ويژگی هستند و قادر به تغيير ادراکات مشتريان از نام تجاری و محصول می باشند.به بیانی دیگر،نشان هاوسمبل ها روشی مناسب جهت شناسايی محصولات هستند و اين ويژگی به دليل قابل تشخيص بودن اين نشانه هااست.از دید دیگر،این ویژگی ها و نشان ها قابل انطباق بوده، زيرا آن ها اغلب کلامی نيستند و به خوبی مي توانند از بين فرهنگ ها و طبقات مختلف محصول عبور کنند.
3‐ کاراکترهای شخصيتی :
کاراکترها نوعی ديگر از سمبل های نام تجاری هستند که به مثابه ی انسان يا ويژگی های واقعی و ...نمايان می شوند. به دليل اينکه اغلب آن ها رنگی بوده و تصورات را ايجاد می کنند، در ايجاد آگاهي ازنام تجاری بسيار مؤثر می باشند. همچنين از آنجا که به طور مستقيم معنای محصول را ندارند، به راحتی آن ها را مي توان در بين طبقات مختلف محصول عبور داد.
۴‐ شعارها:
اطلاعات توصيفی در جملات کوتاه در مورد نام تجاری را شعار مي گويند که نقش مهمي را در برنامه های بازاريابی خصوصاَ تبليغات ايفا مي نمايد.
شعارها، همانند عنوان نام تجاری، ابزارهايی برای ايجاد ارزش ويژه ی نام تجاری محسوب مي شوند و معمولاَ نسبت به سایر عناصر نام تجاری، در طول زمان راحت تر تغيير مي کنند و بازاريابان در مورد آن ها انعطاف پذيری بيشتری دارند.
۵‐ بسته بندی:
بسته بندی يکی از مهمترين عناصر ايجاد ارزش ويژه ی نام تجاری است. از ديد مشتری و سازمان،بسته بندی بايد چندين هدف را برآورده سازد که برخي از آن ها عبارتند از شناسائی نام تجاری،برانگیزاننده، ارائه اطلاعات توصيفی و تسهيل حمل و نقل محصول و حفاظت از آن، تسهيل نگهداری وذخيره کردن، کمک به مصرف محصول و ... . بازاريابان بايد در بسته بندی، اجزاء زيبائی شناختی و کارکردی را مطابق با سليقه و فرهنگ مصرف کنندگان در نظر بگيرند. ويژگي های زيبائی شناختی آن شامل رنگ، طراحی، اندازه و جنس، گرافيک و ... است.ظاهر بسته بندی اغلب يکي از ويژگی هايی است که مشتريان توسط آن با يک نام تجاری برانگيخته می شوند. بسته بندی می تواند يکي از ابزارهای مهم تشخيص نام تجاری و انتقال يا ارائه اطلاعاتی به منظور ساخت يا تقويت ويژگی های ارزشمند نام تجاری باشد. همچنين نوآوری در بسته بندی می تواند يک نقطه تمايز برای نام تجاری ايجاد کند. تحقيقات نشان داده است که تغيير در بسته بندی می تواند سریعاَ در فروش اثر بگذارد.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

بنا بر آنچه گفته شد،وفاداری به نام و نشان تجاری، نوعی احساس تعلق روانی و تمایل به ادامه ی رابطه با شرکت و همچنین ایجاد تعهد مستمر در مشتری است. در دوران کنونی بنگاه های اقتصادی به دنبال کسب وفاداری مشتریان به نام و نشان تجاری می باشند. چرا کهمشتریان وفادار محصولات بیشتری می‌خرند،حساسیت کمتری به قیمت دارند ،توجه کمتری به پیام‌های تبلیغاتی رقبا می‌کنند و ارائه ی خدمات برای مشتریان موجود که با هدایا و فرآیندهای شرکت آشنا هستند ارزان است. همچنین وفاداران به برند،نکات مثبت شرکت را به سایر مشتریان ارجاع و نشر می‌کنندکه چنین روندی ،برای سازمان های کسب و کار،منافع بلندمدت برای بنگاه های اقتصادی و موفقیت تجاری را به همراه خواهد داشت.

ارزش ویژه ی نام و نشان تجاری یکی از دارایی هایی است که هم ارزش شرکت را حفظ می کند و هم وفاداری مشتریان را به دنبال خواهد داشت. در این شرایط چنانچه بتوانیم از اعتبار نام تجاری به بهترین شکل بهره ببریم، می توانیم وفاداری مشتریان را که تعیین کننده ی سود در طولانی مدت است برای خود جلب نماییم.
ایجاد وفاداری به برند، مستلزم سرمایه‌گذاری در برنامه‌های بازاریابی به خصوص مشتریان بالقوه و فعلی می‌باشد. این فعالیت‌های بازاریابی می تواند بر طرز فکر مشتریان تأثیر بگذارد و منجر به نتایج مختلفی شود.چرا که تمام حوزه‌های مختلف تماس مشتریان با برند، فرصتی را برای ایجاد نگرش مطلوب و افزایش وفاداری به برند مهیا می نمایند. بدین ترتیب، ناحیه ی اصلی ارتباط با مشتریان ،برخورد فروشنده می‌باشد. از آنجایی که یک فروشنده تنها شخصی است که با مشتری ارتباط برقرار می‌کند، می‌تواند نقش اصلی برای تجربه ی مشتریان و ارزیابی از برند ایفا نماید.لذا یکی از راه‌های تقویت جذب مشتری از طریق ایجاد یک رابطه ی صمیمانه، مناسب و قوی بین فروشندگان و خریداران می‌باشد.
در این رابطه رضایتمندی، پاسخ کامل مشتری به برند است که در نهایت به خرید مجدد محصول می‌انجامد. براساس تعریف اندرسون ،رضایتمندی می‌تواند به عنوان میزان تناسب بین محصول انتخاب شده و مقصود مورد انتظار در نظر گرفته شود. رضایتمندی مشتری معمولاً به عنوان معیار ارزیابی از کیفیت یا ارزش درک شده ی توقعات و میزان تناسب یا عدم تناسب و یا اختلاف بین کیفیت واقعی و مورد انتظار در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت که رضایتمندی ،نتیجه ی یک فرآیند پردازش اطلاعات پیچیده می‌باشد که اساساً شامل یک مقایسه ی واقعی یا مورد انتظار از ادراک مشتری از یک محصول یا خدمت یا میزان تناسب با مقصود مورد انتظار می‌باشد. لذا ،رضایت از اعتبار مارک تجاری موجب التزام به وفاداری، تشدید میل انتخاب و توصیه ی گفتاری (دهان به دهان)می شود.
بنابراین، همانطوری که بیان شد ،متغییرهای زیادی در وفاداری مشتری به مارک تجاری نقش دارند.از جمله کیفیت، ارزش ویژه ی برند، آگاهی از برند، انجام تعهدات ، نام ونشان تجاری و...
اما به نظر می رسد ، متغیر دیگری نیز می تواند در این میان نقش داشته باشد که آن مجموعه ای از وابسته ها است .یعنی وابسته ها مبنایی را برای تصمیم خرید و وفاداری ایجاد می کنند. پردازش/ بازیابی اطلاعات و تمایز، ایجاد نگرش و احساس مثبت ، می تواند وابسته های قوی برای گسترش دامنه ی نام تجاری باشد.
در نتیجه به دست آوردن و حفظ وفاداری برند یک چالش اصلی در افزایش بازارهای رقابتی است.امروزه،وفاداری برند مزایای متعددی مانند ایجاد موانع برای رقبا،ایجاد درآمد و فروش بیشتر،کاهش هزینه های جذب مشتری و جلوگیری از حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا ایجاد می کند.وفاداری به برند مستلزم سرمایه گذاری در برنامه های بازاریابی به خصوص مشتریان بالقوه و فعلی می باشد.لذا چنانچه بتوانیم نام تجاری خوبی طراحی کنیم و به تعهداتی که در ضمن نام تجاری مدعی آن ها می شویم پایبند باشیم و رضایت مشتریان را از عملکرد خود جلب کنیم می توانیم وفاداری آن ها را نسبت به تولیدات خود تضمین کنیم که این امر یعنی رابطه ی طولانی مدت مشتریان با موسسه که باعث سودآوری طولانی مدت برای موسسه می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


دستورالعمل تشخیص صلاحیت انبوه سازی
مدارک مورد نیاز جهت تشخیص صلاحیت و اخذ پروانه انبوه سازی

مدارک تحصیلی اعصاء هیئت مدیره ، مدیرعامل و شرکا
روزنامه رسمی شرکت و اساسنامه
ارائه مستندات مبنی بر میزان سرمایه غیر نقدی شرکت یا سهامداران
ارائه مستندات مبنی بر تسهیلات و اعتبارات بانکی
ارائه مستندات مبنی بر مشارکت در ساخت پروژه ها
ارائه مستندات مبنی بر تعیین تکلیف تسهیلات بانکی
ارائه مستندات مبنی بر کیفیت پروژه‌های اجرا شده توسط دستگاه نظارت شامل رعایت مقررات ملی و استفاده از فناوریهای نوین صنعت ساختمان (سبک سازی – بهینه سازی مصرف سوخت و….)
ارائه مستندات مبنی به اجرای بموقع پروژه‌های اجرا شده.
ارائه پروانه اشتغال به کار مجریان ساختمانی (شخص حقوقی(برای اخذ پروانه مضاعف)
توضیح : کپی کلیه مدارک در دادگستری و یا دفتر اسناد رسمی برابر با اصل شود.

 

رتبه بندی تخصصی
رتبه بندی شرکتهای انفورماتیک
فرآیند اخذ گواهی رتبه‌بندی و احرازصلاحیت شرکت‌های انفورماتیکی (فناوری اطلاعات)
بدین‌وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان رتبه‌بندی و احراز صلاحیت می‌رساند برای انجام این کار می‌بایست مراحل زیر طی شود:
درخواست نام کاربری و گذرواژه: مراجعه به سایت اطلاع‌رسانی شورای عالی انفورماتیک کشور به نشانی www.shci.ir و انتخاب بخش “تقاضای گذرواژه از سیستم”. تکمیل فیلدهای اطلاعاتی لازم. بارگذاری مستندات. دریافت نام کاربری و گذرواژه ظرف مدت حداکثر 24 ساعت از طریق پست الکترونیکی شرکت
* مدارک لازم برای این بخش : اسکن روزنامه رسمی تاسیس شرکت (در صورتی که نام یا نوع شرکت نسبت به روز تاسیس تغییر کرده باشد لازم است اسکن روزنامه رسمی تغییر نام شرکت یا روزنامه رسمی تغییر نوع شرکت نیز بارگذاری گردد)
تشکیل پرونده الکترونیکی با استفاده از نام کاربری و گذرواژه: مراجعه به سایت اطلاع‌رسانی شورای عالی انفورماتیک کشور به نشانی www.shci.ir و انتخاب بخش “ورود به سیستم رتبه‌بندی”. تکمیل فرم‌های اطلاعاتی (شامل: اطلاعات عمومی، سهامداران و پرسنل، فرم پرسشنامه، فعالیت‌های خوداظهاری) بارگذاری مدارک
فهرست مدارک الکترونیکی مورد نیاز برای بارگذاری :
فایل اسکن شده روزنامه رسمی تاسیس شرکت
فایل اسکن شده روزنامه رسمی تغییر موضوع فعالیت شرکت (در صورت وجود)
فایل اسکن شده روزنامه رسمی تغییر نام شرکت (در صورت وجود)
فایل اسکن شده روزنامه رسمی تغییر مدیرعامل شرکت (در صورت وجود)
فایل اسکن شده مدرک تحصیلی مدیرعامل
فایل اسکن شده مدرک تحصیلی کارشناس اول
فایل اسکن شده مدرک تحصیلی کارشناس دوم
فایل اسکن شده سه لیست بیمه اخیر و جدید شرکت
فایل اسکن شده فیش‌های پرداختی سه لیست بیمه مذکور
فایل اسکن شده صفحات 1 و 3 و 7 و 15 اظهارنامه مالیاتی سال قبل
فایل اسکن شده برگ قطعی یا تشخیص مالیات سال مالی دو سال قبل
ارجاع پرونده الکترونیکی تکمیل شده به کارتابل الکترونیکی دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک کشور به این منظور کافیست دکمه پایان کار و ارجاع به دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک را در پایان کار فشار دهید.
ارسال فیزیکی مدارک مورد نیاز به دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک کشور
نامه درخواست منضم به مدارک ذیل :
تصویر اظهارنامه مالیاتی سال …………13 و تصویر برگ قطعی یا تشخیص مالیات سال ………13 که توسط ممیز دارایی مربوطه رونوشت برابر اصل شده است.
تصویر لیست‌های بیمه 12 ماه سال ……….. 13(برای شرکت‌های جدیدالتاسیس که فاقد اظهارنامه مالیاتی می‌باشند)
تعهدنامه رعایت قوانین
تعهدنامه برای ارائه روزنامه رسمی اصلاح موضوع فعالیت شرکت) برای شرکت‌هایی که با نظر دبیرخانه شورا موضوع فعالیت خود را می‌باید تغییر دهند(و صورتجلسه اصلاح موضوع فعالیت شرکت و رسید اداره ثبت شرکت‌ها
تعهدنامه برای ارائه لیست‌های بیمه ماه‌های بعد(برای شرکت‌های جدیدالتاسیس)
برچسب آدرس حاوی نام و نشانی و کد پستی 10 رقمی شرکت
توجه: مدارک فوق می‌بایست به نشانی (تهران- پایین‌تر از میدان سپاه- نرسیده به میدان بهارستان- معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس ‌جمهور – دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک کشور) ارسال گردد.

پی‌گیری و رفع نواقص پرونده مراجعه به کارتابل الکترونیکی شرکت با استفاده از نام کاربری وگذرواژهمراجعه به بخش “در دست اقدام” و رفع نواقص پرونده طبق موارد ذکر شده در پرونده الکترونیکی شرکت
دریافت گواهی رتبه‌بندی پس از انجام کامل و دقیق مراحل فوق، گواهی رتبه‌بندی شرکت صادر و به آدرس شرکت پست خواهد شد. ضمناً مراتب همزمان از طریق پست الکترونیکی به شرکت اطلاع داده خواهد شد.
رتبه بندی انبوه سازان
دستورالعمل تشخیص صلاحیت انبوه سازی
مدارک مورد نیاز جهت تشخیص صلاحیت و اخذ پروانه انبوه سازی

مدارک تحصیلی اعصاء هیئت مدیره ، مدیرعامل و شرکا
روزنامه رسمی شرکت و اساسنامه
ارائه مستندات مبنی بر میزان سرمایه غیر نقدی شرکت یا سهامداران
ارائه مستندات مبنی بر تسهیلات و اعتبارات بانکی
ارائه مستندات مبنی بر مشارکت در ساخت پروژه ها
ارائه مستندات مبنی بر تعیین تکلیف تسهیلات بانکی
ارائه مستندات مبنی بر کیفیت پروژه‌های اجرا شده توسط دستگاه نظارت شامل رعایت مقررات ملی و استفاده از فناوریهای نوین صنعت ساختمان (سبک سازی – بهینه سازی مصرف سوخت و….)
ارائه مستندات مبنی به اجرای بموقع پروژه‌های اجرا شده.
ارائه پروانه اشتغال به کار مجریان ساختمانی (شخص حقوقی(برای اخذ پروانه مضاعف)
توضیح : کپی کلیه مدارک در دادگستری و یا دفتر اسناد رسمی برابر با اصل شود.

 

رتبه EPC
برای اجرای هر پروژه باید توان شرکت های دارنده گواهی صلاحیت طبق آیین نامه ارجاع کار ارزیابی شود.

بخشی از فرآیند ارجاع کار به پیمانکاران برای اجرای پروژه های صنعتی به روش طرح و ساخت است که در ارتباط با پروژه مورد نظر طی آن اجرای کار پیمانکاران دارنده گواهی صلاحیت بر اساس آیین نامه ارجاع کار به پیمانکاران طراحی و ساخت صنعتی به وسیله دستگاه اجرایی بررسی شده و حائزان شرایط برای دعوت به ارائه پیشنهاد تعیین می شوند.

این نوع پیمانکاران فعالیت های مورد نیاز پرونده را در بخش های مختلف مهندسی، تدارکات، ساختمان و نصب و راه اندازی به عهده دارد.

مدت اعتبار این رتبه چهار سال میباشد.

مهندسین بخش های تدارکات و مهندسی و بخش نصب و راه اندازی و کنترل کیفیت باید طبق جدول های شماره ۴ و ۵ آیین نامه باشند.

 

رتبه طرح و ساخت غیر صنعتی
تقسیم بندی تخصص ها و رشته های کاری پیمانکاران طرح و ساخت :

۱- رشته ساختمان :
۱- ۱ آموزشی ورزشی بهداشتی۱-۲ مسکونی تجاری اداری ۱-۳ معماری داخلی ۱-۴ نوسازی بافت های فرسوده ۱-۵ مقاوم سازی.
۲- رشته آب
۳-رشته راه
۴-رشته کشاورزی
۵-اثار تاریخی و فرهنگی

 

رتبه مشاور
رتبه مشاور چیست؟
مدرکی است که براساس مقررات آئین نامه به منظور اعلام صلاحیت مشاور از سوی سازمان برای ارائه خدمات مشاور صادر می شود.

رتبه مشاور شامل پانزده مورد می باشد.

1- مطالعات امکان سنجی طرح شامل شناسایی ، توجیه فنی، اقتصادی ، اجتماعی و زیست محیطی و بطور کلی فعالیتهای که منجربه پذیرش و یا رد طرح
2- مطالعات بنیادی، کاربردی و توسعه ای
3- مطالعات موضوعی، بخشی، جامع و میان بخشی
4- تهیه و تنظیم استانداردها، ضوابط و معیارهای فنی و اجرایی
5- طراحی مفهومی، پایه، تفصیلی و اجرایی
6- کنترل مهندسی
7- نظارت بر اجرای طرح، نصب و بهره برداری
8- برنامه ریزی و کنترل پروژه
9- خدمات مهندسی ارزش
10- طراحی و پیاده سازی نظام های کیفیت
11- خدمات مدیریت و مدیریت طرح
12- خدمات برنامه ریزی آموزشی و توسعه منابع انسانی
13- پایش و ارزشیابی طرح ها
14- خدمات مطالعات آماری

 

خدمات جنبی رتبه مشاور در چند گروه است؟
1- گروه معماری و شهرسازی
2- گروه راه و ترابری
3- گروه آب
4- گروه کشاورزی
5- گروه انرژی
6- گروه پست و مخابرات
7- گروه صنعت
8- گروه معدن
9- گروه نفت و گاز
10- گروه مطالعات آماری
11- گروه میراث فرهنگی
12- خدمات مدیریت
13- گروه خدمات برنامه ریزی و اقتصاد

 

پایه های مربوط به گروه شهرسازی و معماری
1- مقاوم سازی
2- طراحی و شهری
3- ساماندهی و توانمندسازی بافتهای فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی
4- معماری داخلی
5- ساختمانهای مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و نظامی
6- ساختمانهای آموزشی، ورزشی بهداشتی و درمانی
7- شهرسازی

 

پایه های مربوط به گروه راه و ترابری
1- مقاوم سازی
2- ترافیک و حمل و نقل
3- بندرسازی و سازه های دریایی
4- فرودگاهها
5- راه آهن
6- راهسازی

 

پایه های مربوط به گروه آب
1-مقاوم سازی
2- حفاظت و مهندسی رودخانه
3- تاسیسات آب و فاضلاب
4- شبکه های آبیاری و زهکشی
5- سدسازی

 

پایه مربوط به مطالعات کشاورزی
1- گلخانه و مجتمع های گلخانه ای
2- فضای سبز
3- شیلات و آبزیان
4- کشاورزی و منابع طبیعی و دامپروری

 

پایه مربوط به گروه انرژی
1- انرژی تجدید پذیر
2- بهیه سازی انرژی
3- مقاوم سازی
4- انرژی هسته ای
5- دیسپا چینگ و مخابرات نیرو
6- تولید و توزیع و انتقال نیرو

 

پایه مربوط به گروه پست و مخابرات
1-مقاوم سازی
2- انتقال
3- سونیپنگ مخابراتی
4- مطالعات طرح های
5- تجهیزات پستی مکانیزه

 

پایه مربوط به گروه صنعت
1- مقاوم سازی
2- صنایع کانیهای غیر فلزی
3- صنایع فلزات اساسی
4- صنایع حمل و نقل
5- صنایع سلولزی
6- صنایع برق

 

پایه مربوط به گروه معدن
1- کانه آرایی و فرآوری مواد
2- آماده سازی و بهره برداری معادن
3- پی چوبی و اکتشاف معادن

 

پایه مربوط به گروه نفت و گاز
1- مقاوم سازی
2- شبکه توزیع ایستگاههای کاهش فشار گاز
3- تاسیسات بالادستی روزمینی
4- خطوط انتقال نفت و گاز
5- واحدهای پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی
6- مطالعات اکتشاف و استخراج نفت و گاز

 

پایه مربوط به گروه مطالعات آماری
1- خدمات
2- کشاورزی
3- اقتصادی

پایه مربوط به گروه میراث فرهنگی
1- مقاوم سازی
2- مرمت و احیاء
3- معرفی
4- پژوهشهای فرهنگی

پایه مربوط به گروه خدمات مدیریت
1- مدیریت تولید
2- مدیریت منابع انسانی
3-مدیریت بازاریابی
4- مدیریت مالی
5- مدیریت عمومی

 

پایه مربوط به گروه خدمات برنامه ریزی و اقتصاد
1- خدمات برنامه ریزی آموزشی و توسعه منابع انسانی
2- خدمات اقتصادی

* در شرکتهای مشاور رتبه بندی علاوه بر اعضاء هیئت مدیره سهامداران یا کارمندان شرکت به شرط ماندگاری حداقل 2 سال به بالا امتیاز آور خواهند بود.

* در شرکتهای مشاور تجربه کارهای انجام شده به ازای هر 10 میلیون ریال 1 امتیاز است.

* در شرکتهای مشاور ساختار مدیریتی امتیاز می آورد.

* در شرکتهای مشاور امکانات پشتیبانی امتیاز می آوردب



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


راهنمای اخذ مجوز شامل موارد زیر می شود که در ادامه به بررسی هریک می پردازیم

چگونگی اخذ مجوز حمل و نقل
جهت ثبت شرکت با موضوع حمل نقل و زیر مجموعه مربوط به آن برگه استعلام از وزارت راه و ترابری و معاونت حمل و نقل و پایانه کشور صادر می گردد.

شرایط اعضای هیئت مدیره از وزارت راه و ترابری مورد پرسش قرار می گیرد.

شرح مختصری در مورد موضوع فعالیت این نوع شرکت : ((ارائه کلیه فعالیتهای مربوط به حمل و نقل جاده ای اعم از ریلی و دریایی و جاده ای از قابل باری و مسافری))

 

راهنمای اخذ مجوز

 

چگونگی اخذ مجوز چاپ و نشر
نمونه موضوع فعالیت این نوع شرکت را در زیر می آوریم:
چاپ هر نوع کاتالوگ و تراکت از طراحی پرفراژ و چاپ کارت ویزیت ، پوستر در کلیه سایزها ، مدل های منسجم با عرف جامعه ، بزرگ سازی و کوچک سازی هر نوع نقشه یا عکس ، مدل چاپی و طراحی و چاپ انواع سربرگ ، فاکتور ، کتاب ، صفحه بندی و ویرایش.

جهت ثبت شرکت با موضوع چاپ و تکثیر، انتشارات و زیر مجموعه مربوط به آن پس از تعین نام شرکت برگه استعلام از وزارت فرهنگ و ارشاد صادر می گردد که وزارت ارشاد صلاحیت اعضای هیات مدیره را مورد برسی قرار می دهد و جواب را کتبا به اداره ثبت شرکت ها اعلام می کند و در صورت شرایط اعضای هیئت مدیره از وزارت فرهنگ و ارشاد مورد پرسش قرار گیرد.

 

چگونگی اخذ مجوز آموزشی
هنگامی که یک شرکت با زمینه فعالت خاص آموزش و تعلیم جهت ثبت شرکت ها مراجعه می کند ، با توجه به نوع آموزش آن می بایست پس از تعیین نام در اداره ثبت شرکت ها از ارگان مربوطه مجوز خود را کسب نموده و پس از ارائه آن مجوز به اداره ثبت شرکت ها آگهی تاسیس شرکت خود را دریافت نماید. به عنوان مثال: شرکتهایی که با موضوع آموزش دروس ( چه عمومی چه تخصصی ) می خواهند ثبت شوند الزاما باید از وزارت آموزش و پرورش دارای مجوز باشند.

– شرکت هایی که با موضوع آموزش فنی و حرفه ای می خواهند ثبت شوند الزاما باید از وزارت کار و امور اجتماعی مجوز لازم را اخذ نمایند.

– آموزشگاه های هنری هنگام تاسیس می بایست از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارا باشند.

– آموزشگاه های ورزشی و آکادمی تخصصی در ابتدا باید از سازمان تربیت بدنی مجوز لازم را اخذ نمایند.

 

چگونگی اخذ مجوز پالایشگاه
برخی شرکت های با موضوع فعالیتی مرتبط به امور پالایشگاهی و مرتبط با نفت و گاز درخواست ثبت در اداره ثبت شرکتها را دارند که بناچار می بایست از وزارت نفت جهت دریافت مجوز خود برگه استعلام دریافت و به اداره ثبت شرکت اه ارائه دهند. به عنوان جهت معرفی این نوع شرکت ها نمونه ای از موضوع فعالیت آنها را قید می کنیم.

انجام کلیه امور مربوط به مخازن نفت و گاز و صنایع بالادستی و پایین دستی و محاسبات فنی و اقتصادی طرح ها و پروژه های بالادستی و پایین دستی ، ایجاد هسته های تخصصی مهندسی نفت جهت انتقال تکنولوژی در پروژه های نفت و گاز و صنایع بالادستی و همچنین خرید ، ساخت ، تدارکات و تامین تجهیزات بالادستی و دستگاه های حفاری .

 

چگونگی اخذ مجوز وزارت نیرو
شرکت با نمونه موضوع زیر:

طراحی و اجرای پروژه های الکتریکی و نیروگاهی اعم از تولید و انتقال نیرو و تولید و فروش نیرو. باید حتما بعد از تعیین نام در اداره ثبت شرکت ها با مراجعه به وزارت نیرو و طی مراحل قانونی اخذ مجوز فعالیت در این حوزه نسبت به صدور آگهی تاسیس شرکت خود اقدام نماید.

 

چگونگی اخذ مجوز مخابراتی
شرکتهایی که با موضوعی مثل موضوع زیر تقاضای ثبت دارند پس از تعیین نام در اداره ثبت شرکت ها و دریافت نامه استعلام با مراجعه به وزارت ارتباطات و فن آوری پس از طی مراحل استعلام و تکمیل مدارک مجوز تاسیس شرکت خود را اخذ نموده و آگهی تاسیس خود را از اداره ثبت شرکت ها دریافت نماید.

>نمونه موضوع این گونه شرکت ها:

ارائه کلیه فعالیتها در زمینه نصب و تجهیز و راه اندازی تجهیزات و سیستم های مخابراتی و دیتا و ارایه خدمات مهندسی در خوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات اعم از نصب و راه اندازی و تعمیر و نگهداری .

 

چگونگی اخذ مجوز داروسازی و مکمل های دارویی
جهت اخذ مجوز دارویی برگه استعلام از وزارت بهداشت صادر می گردد. باید حتما بعد از تعیین نام در اداره ثبت شرکت ها با مراجعه به وزارت بهداشت و طی مراحل قانونی اخذز مجوز فعالیت در این حوزه نسبت به صدور آگهی تاسیس شرکت خود اقدام نماید.

شرح مختصری در مورد موضوع فعالیت این نوع شرکت (( خرید و فروش ، تولید و توضیع ، صادرات و واردات انواع دارو ، پروتئین ها و مکمل های دارویی )).

 

شرایط مجوز تاسیس کانون آگهی و تبلیغاتی
مدیر مسئول و صاحب امتیاز باید دارای شرایط ذیل باشند :

– تابعیت ایران

– اهلیت قانونی

– نداشتن سوء شهرت و سابقه موثر کیفری (استعلام های مربوطه از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای تابعه صادرخواهد شد)

– عدم اشتغال در هر یک از بخشهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

– دارا بودن دیپلم کامل متوسطه با ارائه حداقل 5 سال سابقه و نمونه کار موثر در امور تبلیغاتی یا مدرک تحصیلی لیسانس (فقط مربوطه به مدیر مسئول )

– عدم اشتغال در وزارتخانه ها، موسسات یا شرکتهای دولتی و یا شهرداریها (فقط مربوط به مدیر مسئول)

 

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده :
– تقاضانامه (مطابق نمونه)

– 6 قطعه عکس 4× 3 جدید سیاه و سفید (متقاضی و مدیر مسئول)

– اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه، یک سری کامل برابر اصل شده در دادگستری(متقاضی و مدیر مسئول)

– اصل و کپی کارت ملی، پشت و رو برابر اصل شده در دادگسترییا شماره ملی (متقاضی و مدیر مسئول)

– اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی فارغ التحصیلی برابر اصل شده در دادگستری (متقاضی و مدیر مسئول)

– اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برابر اصل شده در دادگستری (متقاضی و مدیر مسئول )

– تکمیل فرم مشخصات فردی (متقاضی و مدیر مسئول)

– گواهی سوابق فعالیتهای تبلیغاتی به صورت صدور معرفی نامه به عنوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با ذکر سمت و مدت آن که به امضاء و مهر مدیر عامل یا مقام مسئول صادر کننده رسیده باشد و نمونه کارهای تایید شده که نام مدیر مسئول و نام کانون در آن درج شده باشد و قرار دادها و تایید نامه های مربوطه به پیوست نمونه کارها ارائه گردد.

– متقاضیان حقوقی علاوه بر مدارک فوق مدارک ثبت شرکت (اساسنامه با موضوع تنظیم، تهیه، مشاوره و اجرای برنامه های تبلیغاتی و روابط عمومی و انجام سایر خدمات برای معرفی و فروش کالا یا خدمات مربوط، تقاضانامه ثبت، شرکت نامه، برگه تعیین نام و استعلام ثبت) را نیز باید ارائه دهند.

تذکر: عدم پیگیری و ارائه یا تکمیل مدارک لازم توسط متقاضی و مدیر مسئول از تاریخ ثبت تقاضا نامه به مدت 6 ماه به منزله انصراف تلقی شده و به آن ترتیب اثر داده نخواهد شد.

حال با راهنمای اخذ مجوز و نحوه چگونگی اخذ آن برای موارد مختلف آشنا شدید امیدواریم این راهنما برای شما مفید واقع شده باشد برای مشاهده دیگر راهنماهای ثبتی به این صفحه مراجعه کنید و از زیر منوی راهنمای ثبت ، راهنمای مورد نظر خود را انتخاب بفرمایید

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()