نوشته شده توسط : ali

با جهانی شدن و رشد سریع شرکتها و حتی تشابه در محصولات مصرفی و شناساندن محصول و خدمات خاص خود و همچنین متمایز ساختن آن ها با محصولات و خدمات سایر شرکتهای دیگری و جلوگیری از سو استفاده دیگران نیاز به ثبت برند و ثبت علامت تجاری یکی از نیازهای ضروری بوده و این یکی از عوامل موفقیت در بازارهای داخلی و جهانی است.

با ثبت علامت تجاری خود در ایران در واقع جلوی هرگونه سواستفاده غیر مجاز احتمالی از محصول و خدمات خود را گرفته و چنانچه کسی آن علامت را جعل و یا مورد استفاده قرار دهد طبق قانون مورد مجازات قرار خواهد گرفت.

علامت تجاری یا برند در واقع عبارت است از هرگونه اصطلاح ، علامت ، نشانه ، نماد ، عدد ، طرح یا ترکیبی از اینها برای محصول یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی به کار می رود و آنها را از هم متمایز می سازد.

برای ثبت برند حتما باید نامی برای آن انتخاب کنید و باید در نظر داشته باشید که می خواهد برند مورد نظر شما فارسی ثبت شود یا به صورت لاتین .

تفاوت این دو در این است که برای برند لاتین حتما باید کارت بازرگانی اخذ شود.

بنا به تعریفی که انجمن بازاریابی امریکا ارائه نموده، برند یا نمانام اشاره دارد به‏ یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری که خدمات یا فروشنده محصولی خاص را مشخص می کند.

که ارائه دهنده مذکور به وسیله آن نام از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد.

عبارت و عنوان قانونی ای که برای برند استفاده می شود، نشان تجاری است.
به مجموعه گره های عقلی، ذهنی یا تداعیات کارکردی، احساسی، که ذهن بازار هدف را اشغال نموده برند گفته می شود.

از مزایا و فواید یک برند خوب، تداعی معانی و برقراری ارتباط با تصاویر و نشانه ها است.مبنای تصمیم گیری برای خرید یک برند، فواید و مزایای آن می باشد.
آن چیزی که مخاطب با شنیدن، دیدن، حس کردن و یا هرگونه ارتباطی با آن صفات و ویژگی‌های آن را در ذهن خود تداعی می‌کند برند است.
برند شامل همه احساسات، ویژگی ها و مفاهیمی است که به یک نام گره خورده است؛ برند، برداشت افراد از یک نام است.
در فارسی واژه برند معمولا برای اشاره به محصول یا خدمتی به کار می‌رود که ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی داشته باشد.

به بیان دیگر برند دارای ماهیت اجتماعی است و برندهای قدرت‌مند آن‌هایی هستند که افراد نسبت به آن‌ها حس مالکیت دارند و برای مثال می‌گویند: «این برند، اسم برند دلخواه من است».

نمانام‌های برتر می‌توانند هیجان و عواطف مصرف‌کنندگان خود را برانگیزند و مشتریان نیز به این نام‌ها اعتماد داشته و از آنها انتظار خلق ایده‌های برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند.

در این راستا موضوع وفاداری به برند از مهمترین موضوعات موردتوجه شرکتها می‌باشد و شرکتها همواره به دنبال راههایی برای کسب و جلب وفاداری مشتریان می‌باشند.

یکی از مهمترین معیارهای وفاداری به برند، عامل یادآوری و بازآوری برند با گروه کالایی خاص می‌باشد که زمینه را برای خریدهای مجدد مشتریان فراهم می‌آورد.
از مهمترین عناصر بازاریابی و موفقیت یک شرکت علامت تجاری یا برند آن است و شمایلی است که سازمان یا شرکت شما را معرفی کرده و آنچه را که هستید را در ذهن بینندگان و مشتریان تداعی می نماید.

مزایای ثبت برند (علامت تجاری) در تهران و ایران

متمایز ساختن محصولات خود با سایر شرکتها و رقبا
تبلیغات گسترده تر با تاثیر گذاری بیشتر در ذهن مشتری
اخذ موافقتنامه های اعطای نمایندگی انحصاری
اخذ وام و تسهیلات بانکی
جلوگیری از تقلب و جعل و سو استفاده دیگران

7 صفتی که یک برند خوب باید داشته باشد چیست؟

صفاتی را که یک برند قوی و نیرومند باید دارا باشد بدین شرح می باشند:

جذابیت برند
تناسب
جایگاه مناسب
تحمل پذیری
اعتبار
الهام بخشی
بی همتایی
این عناوین از نظر مصرف کننده اینگونه تفسیر می شوند:

منشا یا مبدا محصول
واگذاری مسئولیت به تولیدکننده
خطرپذیری کمتر
هزینه پرس و جوی کمتر
نشانه کیفیت
معامله یا عهد و پیمان با تولیدکننده محصول
وسیله نمادین برای اظهار شخصیت
مدت اعتبار علامت تجاری 10 سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن می باشد که بعد از 10 سال مالک می تواند با پرداخت هزینه های قانونی آن را تمدید نماید همچنین یک ارفاقی شش ماهه با پرداخت جریمه برای پرداخت هزینه تمدید با تاخیر از پایان دوره نیز برای شخص در نظر گرفته می شود.


مدارک لازم برای ثبت علامت تجاری (برند)

برای اشخاص حقیقی :

مدارک شناسایی
جواز کسب و فعالیت مربوطه
ارائه شکل نام در ابعاد 10در 10 (کارت بازرگانی اگر برند حروف لاتین باشد)

 

برای اشخاص حقوقی :

مدارک شناسایی مدیر عامل و اعضای هیات مدیره
کپی روزنامه تاسیس شرکت و آخرین تغییرات (بیشتر از 2 سال نباید گذشته باشد)
جواز کسب فعالیت (جواز تاسیس – پروانه بهره برداری – پروانه کسب یا کارت بازرگانی)
کارت بازرگانی ( اگر برند حروف لاتین باشد)



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

کلیه شرکتها و اشخاص حقیقی (حقیقی و حقوقی) برای نگهداری و اظهار هزینه ها و درآمدهای روزانه –هفتگی وماهانه نیازمند به دفاتر رسمی برای وارد کردن حسابهای خود به این دفاتر هستند و دفاتر پلمپ به صورت دفتر پلمپ کل و دفتر پلمپ روزنامه که در قطعات 50-100-150 برگی می باشد.

دفتر روزنامه چیست؟

دفتر روزنامه دفتری است که در آن ریز هزینه ها و سود و زیان به صورت روزانه وارد خواهد شد.

همچنین دفتر روزنامه دفتری است که عملیات ثبت شده در دفتر روزنامه بر حسب سرفصل یا کد گذاری حسابها در صفحات مخصوص آن ثبت می شود. (کلیه عملیات ثبت شده در دفاتر روزنامه هر ماه باید حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به دفتر کل نقل شود)

دفتر مشاغل (دفتر درآمد و هزینه) :دفتری است که حداقل دارای ستون هایی برای درج تاریخ،شرح معاملات ،درآمد ،هزینه و دارایی های قابل استهلاک باشد و معاملات مذکور به ترتیب تاریخ وقوع در آن ثبت گردد.

دفتر کل چیست؟

دفتر کل دفتری است که درآن ریز هزینه ها ی دفتر روزنامه به صورت هفتگی درآن وارد می شود دفاتر روزنامه و کل به صورت سالیانه در سال جاری آن سال و سال بعد اخذ می شوند که در سال مالی هر شرکت این دفاتر تکمیل می شود.

دفاتر پلمپ (دفتر پلمپ) چیست؟

هر ساله اداره دارایی و مالیات برای بررسی وضعیت حسابها و اخذ مالیات به این دفاتر (دفاتر پلمپ کل و روزنامه) استفاده می کند.

این دفاتر به این دلیل به دفاتر پلمپ معروف هستند زیرا کلیه صفحات این دفاتر در اداره مالیات و ثبت شرکت ها پلمپ می شوند که این نشان دهنده اهمیت این دفاتر می باشند.

بر اساس ماده 6 قانون تجارت (دفتر روزنامه؛کل،دفتر دارائی) اشخاص حقوقی و حقیقی موظف به دریافت دفاتر تجارتی می باشند.

دفاتر قانونی مورد نیاز سازمان امور مالیاتی عبارتست از کلیه دفاتر روزنامه و کل و دفترمشاغل (درآمد و هزینه ) که قبل از هرگونه عملیات حسابداری در آنها ، دفاتر روزنامه و کل مطابق مقررات مواد 11و 12 قانون تجارت مصوب سال 1311 از طرف نماینده اداره ثبت اسناد و دفتر مشاغل از طرف ادارات امور اقتصادی و دارائی ذیربط امضاء و پلمپ می گردد.

مو͛دیان مالیاتی مکلفند برای هر سال مالی،فقط از دفاتر امضاء،پلمپ و ثبت شده ظرف یک سال قبل استفاده نمایند مگر اینکه در اثناء سال تمام شدن دفاتر نیاز به دفاتر جدید باشد که در اینصورت مجازهستند دفاتر جدید امضاء ، پلمپ وثبت نمایند.

تبصره: دریافت دفاتر قانونی و دفاتر مالی و ثبت عملیات مالی در مورد اشخاص حقوقی جدید التا͛سیس از تاریخ ثبت شخص حقوقی و در مورد سایر اشخاص از تاریخ شروع فعالیت تا 30 روز مجاز خواهد بود.

کلیه امور مربوط به پلمپ دفاتر بصورت ویژه (vip) توسط ثبت فردا انجام می شود.



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

کلیه شرکتها و اشخاص حقیقی (حقیقی و حقوقی) برای نگهداری و اظهار هزینه ها و درآمدهای روزانه –هفتگی وماهانه نیازمند به دفاتر رسمی برای وارد کردن حسابهای خود به این دفاتر هستند و دفاتر پلمپ به صورت دفتر پلمپ کل و دفتر پلمپ روزنامه که در قطعات 50-100-150 برگی می باشد.

دفتر روزنامه چیست؟
دفتر روزنامه دفتری است که در آن ریز هزینه ها و سود و زیان به صورت روزانه وارد خواهد شد.

همچنین دفتر روزنامه دفتری است که عملیات ثبت شده در دفتر روزنامه بر حسب سرفصل یا کد گذاری حسابها در صفحات مخصوص آن ثبت می شود. (کلیه عملیات ثبت شده در دفاتر روزنامه هر ماه باید حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به دفتر کل نقل شود)

دفتر مشاغل (دفتر درآمد و هزینه) :دفتری است که حداقل دارای ستون هایی برای درج تاریخ،شرح معاملات ،درآمد ،هزینه و دارایی های قابل استهلاک باشد و معاملات مذکور به ترتیب تاریخ وقوع در آن ثبت گردد.

دفتر کل چیست؟
دفتر کل دفتری است که درآن ریز هزینه ها ی دفتر روزنامه به صورت هفتگی درآن وارد می شود دفاتر روزنامه و کل به صورت سالیانه در سال جاری آن سال و سال بعد اخذ می شوند که در سال مالی هر شرکت این دفاتر تکمیل می شود.

دفاتر پلمپ (دفتر پلمپ) چیست؟
هر ساله اداره دارایی و مالیات برای بررسی وضعیت حسابها و اخذ مالیات به این دفاتر (دفاتر پلمپ کل و روزنامه) استفاده می کند.

این دفاتر به این دلیل به دفاتر پلمپ معروف هستند زیرا کلیه صفحات این دفاتر در اداره مالیات و ثبت شرکت ها پلمپ می شوند که این نشان دهنده اهمیت این دفاتر می باشند.

بر اساس ماده 6 قانون تجارت (دفتر روزنامه؛کل،دفتر دارائی) اشخاص حقوقی و حقیقی موظف به دریافت دفاتر تجارتی می باشند.

دفاتر قانونی مورد نیاز سازمان امور مالیاتی عبارتست از کلیه دفاتر روزنامه و کل و دفترمشاغل (درآمد و هزینه ) که قبل از هرگونه عملیات حسابداری در آنها ، دفاتر روزنامه و کل مطابق مقررات مواد 11و 12 قانون تجارت مصوب سال 1311 از طرف نماینده اداره ثبت اسناد و دفتر مشاغل از طرف ادارات امور اقتصادی و دارائی ذیربط امضاء و پلمپ می گردد.

مو͛دیان مالیاتی مکلفند برای هر سال مالی،فقط از دفاتر امضاء،پلمپ و ثبت شده ظرف یک سال قبل استفاده نمایند مگر اینکه در اثناء سال تمام شدن دفاتر نیاز به دفاتر جدید باشد که در اینصورت مجازهستند دفاتر جدید امضاء ، پلمپ وثبت نمایند.

تبصره: دریافت دفاتر قانونی و دفاتر مالی و ثبت عملیات مالی در مورد اشخاص حقوقی جدید التا͛سیس از تاریخ ثبت شخص حقوقی و در مورد سایر اشخاص از تاریخ شروع فعالیت تا 30 روز مجاز خواهد بود.

کلیه امور مربوط به پلمپ دفاتر بصورت ویژه (vip) توسط ثبت فردا انجام می شود.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ریاست محترم دادگاه خانواده :احتراما معروض می دارد که خوانده فوق زوجه اینجانب از تاریخ بدون وجود مجوز شرعی و قانونی و علیرغم مخالف بنده اقدام به ترک منزل و عدول از ایفای وظایف زوجیت نموده است
خواهان :
خوانده :

وکیل یا نماینده قانونی :اگر وکیل دارید توسط وکیل تکمیل شود

تعیین خواسته و بهای آن : تقاضای الزام خوانده به تمکین و ایفای وظایف مشترک خانوادگی

دلایل و منضمات دادخواست : کپی شناسنامه و عقدنامه— تصویر مصدق شناسنامه- تصویر مصدق طلاقنامه
ریاست محترم دادگاه خانواده : احتراما معروض می دارد که خوانده فوق زوجه اینجانب از تاریخ بدون وجود مجوز شرعی و قانونی و علیرغم مخالف بنده اقدام به ترک منزل و عدول از ایفای وظایف زوجیت نموده است نظر به اینکه سکونت مشترک با بنده متضمن هیچ نوع ضرر مالی ، بدنی یا شرافتی برای وی نیست و هیچ مانع موجه دیگری نیز برای عدم تمکین وجود ندارد از محضر دادگاه محترم استدعا دارم حکم بر الزام خوانده بر تمکین و نشوز نامبرده از تاریخ فوق و تبعا عدم استحقاق او بر نفقه از هنگام آغاز نشوز تا تمکین مجدد صادر بفرمائید.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

بر اساس ماده 249 قانون تجارت، کسانی که مسئول پرداخت هستند، می‌توانند فراتر از صادرکننده باشند، گفت: ممکن است سفته با نقل و انتقال مواجه باشد که بر اساس این ماده از قانون تجارت، ظهرنویس یا ظهرنویسان نیز علاوه بر صادرکننده، به صورت تضامنی مسئول هستند.
در مسئولیت تضامنی، شخص دارنده سفته می‌تواند به هر یک از ظهرنویسان برای دریافت کل مبلغ مندرج در سفته مراجعه کند و آنها نیز هر یک مسئول پرداخت تمام مبلغ هستند.

سفته بدون نام همان سفته در وجه حامل است. به این معنا که صادرکننده تعهد می‌کند مبلغی را در وجه حامل یا آورنده سفته بپردازد. در سفته بدون نام یا در وجه حامل، نیازی نیست که حتما نام شخص مورد نظر قید شود و ذکر عنوان در وجه حامل یا آورنده، کفایت می‌کند. از این لحاظ، سفته با چک شباهت دارد. این در حالی است که چنین ویژگی در خصوص سند تجاری برات وجود ندارد.

به این منظور شخص می‌تواند به دادگاه عمومی حقوقی مراجعه و دادخواست تقدیم این دادگاه و از این طریق، وجه خود را دریافت کند.



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشنامه عدم تصدی همزمان در هیات مدیره شرکتها را به کلیه سازمانها و موسسات وابسته ابلاغ کرد.

این بخشنامه به کلیه سازمانهای وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل (بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، سازمان بیمه سلامت ایران، سازمان تامین اجتماعی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان وعشایر، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور، صندوق کارآفرینی امید، موسسه کار و تامین اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، سازمان بهزیستی کشور، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، بانک رفاه کارگران ابلاغ شده است .

متن بخشنامه:
1- به موجب تبصره (2) ماده 241 [قانون اصلاح ماده 241 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت]، هیچ فردی نمی تواند اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی، همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیر دولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره انتخاب شود.

متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می شود.

2- با توجه به ابلاغ قانون مذکور مستثنیات موضوع بخشنامه های صدرالاشاره لغو می گردد.

3- با توجه به این حکم هیچ فردی نباید اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی، همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیر دولتی (همه نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی) است به سمت مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره انتخاب شود.

4- در این خصوص رعایت قانون منع تصدی بیش از یک شغل مصوب 1373 و اصلاحات بعدی آن نیز ضروری است؛ از جمله اینکه تصدی به مدیریت عامل یا عضویت در هیات مدیره انواع شرکتهای خصوصی جز شرکتهای تعاونی ادارات و موسسات برای کارکنان دولت ممنوع است و برای متخلف مجازات پیش بینی شده است.

5- علاوه بر موارد مذکور ترتیبی اتخاذ شود تا اعضای هیات مدیره، مدیران عامل و معاونین سازمانها، موسسات و صندوقهای وابسته، در هیات مدیره شرکتهای تابعه خود عضویت نداشته باشند.

6- روسا و مدیران عامل محترم سازمانهای وابسته به وزارت متبوع حسب مورد مسئول حسن اجرای این بخشنامه هستند و ضروری است ضمن ارسال فهرست شرکتهای مشمول و نیز اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل آنها، نتیجه اقدام به اینجانب گزارش شود.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

قانون به صدور چک بلامحل به عنوان یک جرم نگاه کرده است. هر جرمی برای وقوع، نیاز به شرایطی دارد. قانون اعلام می‌دارد که در صورت وجود هر یک از حالات یا شرایط زیر، صدور چک بلامحل جرم كيفري نخواهد بود. بنابراین در هر یک از موارد زیر، شکایت شاکی به دلیل حقوقی بودن چک پيگرد كيفري نخواهد داشت:

1. در صورتی که چک دارای وعده باشد

چک باید به صورت نقد و بدون وعده صادر شود. زیرا چک باید همانند اسکناس وسیله پرداخت نقدی باشد. بنابراین اگر به فرض مثال، امروز چکی برای تاریخ فردا یا هفته یا ماه یا سال آینده صادر شود، صادرکننده چك مجازات كيفري نخواهد شد. زیرا این چک حقوقی است. همان‌طور که می‌دانید، صدور چک بدون وعده، بسیار نادر است و حتی بسیاری از چک‌هایی که صادرکنندگان آن توسط دادگاه به مجازات حبس محکوم می‌شوند، در واقع چک‌های وعده دار و حقوقی هستند اما دلیل تعیین مجازات در این موارد آن است که صادرکنندگان چک به عنوان متهم در دادسرا یا دادگاه قادر به اثبات این موضوع که چک به صورت وعده‌دار صادر شده است نیستند. بنابراین نحوه اثبات این موضوع و شیوه دفاع، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

2 .هرگاه چک بابت تضمین انجام تعهد یا تضمین انجام معامله‌ای صادر شده باشد

منشأ و علت صدور چک باید بدهی صادرکننده معادل مبلغ چک باشد، مانند آنکه شخصی بابت خرید یک دستگاه اتومبیل یا آپارتمان یک فقره چک برای پرداخت تمام یا قسمتی از وجه معامله صادر کند. اما اگر مبنا و علت صدور چک مدیونیت و بدهکاری صادرکننده نباشد، بلکه به عنوان تضمین معامله یا تعهد صادر شده باشد صادرکننده قابل تعقیب کیفری و مجازات نخواهد بود. مثل آنکه شخصی مغازه یا منزل مسکونی را اجاره کرده باشد و مالک خانه یا مغازه در اجاره‌نامه از مستاجر تعهد بگیرد که در راس انقضای مدت اجاره و در پایان مدت اجاره، محل را تخلیه کند. سپس برای آنکه به گمان خود تضمینی برای این تعهد دریافت کرده باشد، از مستاجر بخواهد که یک فقره چک ( به طور مثال معادل قیمت منزل یا مغازه) به عنوان تضمین تعهد به تخلیه صادر و به او ارایه کند. مثال دیگر آنکه، خریدار یک دستگاه آپارتمان از فروشنده بخواهد برای تضمین تعهد به انتقال سند در دفترخانه، یک فقره چک صادر کند و به دست خریدار یا به نزد واسطه (بنگاه) بسپارد. در تمامی این موارد به دلیل آنکه صادرکننده در حقیقت مبلغ ذکر شده در متن چک
را بدهکار نیست. بنابراین صادرکننده قابل تعقیب کیفری و قابل مجازات نخواهد بود. این که چک بابت تضمین صادر شده است ممکن است در متن خود چک ذکر شده باشد و یا آنکه این مطلب در چک بیان نشده باشد. اما صادرکننده بتواند به طریق دیگری (مانند قولنامه یا شهادت شهود) این موضوع را اثبات کند.

3. هرگاه چک سفید امضا صادر شده باشد

یعنی اینکه صادرکننده بدون قید مبلغ، تاریخ و نام دارنده، فقط چک را امضا و ارایه کرده باشد.

4 . در صورتی که ثابت شود چک بدون تاریخ صادر شده است

معمولا در این گونه موارد، دارنده چک، قبل از شکایت و قبل از مراجعه به بانک، مبادرت به درج تاریخ می‌کند. اما چنانچه در مرجع قضایی ثابت شود صادرکننده در هنگام صدور، تاریخ چک را ننوشته است صادرکننده مسئولیت کیفری نخواهد داشت.

5. هرگاه وصول وجه چک منوط به تحقق شرطی شده باشد

این شرط ممکن است در خود متن چک ذکر شده باشد یا آنکه بعدها بر اساس یک فقره قولنامه، صورتجلسه، شهادت شهود و غیره اثبات شود. به طورمثال خریدار اتومبیل، تمام یا قسمتی از مبلغ معامله را به صورت یک فقره چک صادر و در اختیار طلبکار (یعنی فروشنده) یا واسطه (بنگاه) بگذارد و شرط کند که تنها پس از انتقال سند در محضر، طلبکار حق داشته باشد به بانک مراجعه و وجه چک را وصول کند.

6. هرگاه ثابت شود چک بابت معاملات نامشروع یا ربا (بهره) صادر شده است.

7. هرگاه دارنده چک تا 6 ماه از تاریخ صدور چک برای وصول آن به بانک مراجعه نکند، یا ظرف 6 ماه از تاریخ صدور گواهی عدم پرداخت (یعنی برگشتی از بانک) شکایت نکند.

غیر از موارد بالا، در سایر موارد، چک کیفری است یعنی صادرکننده چک قابل تعقیب کیفری و مستوجب مجازات خواهد بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شرکت چند کاره زمانی ثبت می‎شود که موضوع فعالیت شرکت در حوزه واردات، صادرات، امور بازرگانی، توزیع و همچنین تامین و تولید کالا باشد. به علت چند کاره بودن شرکت این قبیل شرکت‎ها‎، ثبت آن نیز متفاوت تر از ثبت شرکت به شکل عادی انجام می‎شود و به بررسی بیشتری توسط موسسات ثبت شرکت نیاز دارد.
شرکتهای چند کاره
شرکت چند منظوره زمانی ثبت می‎شود که موضوع فعالیت شرکت در حوزه واردات، صادرات، امور بازرگانی، توزیع و همچنین تامین و تولید کالا باشد. به علت چند کاره بودن شرکت این قبیل شرکت‎ها‎، ثبت آن نیز متفاوت تر از ثبت شرکت بشکل عادی انجام می‎شود و به بررسی بیشتری توسط موسسات ثبت شرکت نیاز دارد.



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

فرآیند اخذ گواهی رتبه‌بندی و احرازصلاحیت شرکت‌های انفورماتیکی (فناوری اطلاعات)
بدین‌وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان رتبه‌بندی و احراز صلاحیت می‌رساند برای انجام این کار می‌بایست مراحل زیر طی شود:
درخواست نام کاربری و گذرواژه: مراجعه به سایت اطلاع‌رسانی شورای عالی انفورماتیک کشور به نشانی www.shci.ir و انتخاب بخش “تقاضای گذرواژه از سیستم”. تکمیل فیلدهای اطلاعاتی لازم. بارگذاری مستندات. دریافت نام کاربری و گذرواژه ظرف مدت حداکثر ۲۴ ساعت از طریق پست الکترونیکی شرکت
* مدارک لازم برای این بخش : اسکن روزنامه رسمی تاسیس شرکت (در صورتی که نام یا نوع شرکت نسبت به روز تاسیس تغییر کرده باشد لازم است اسکن روزنامه رسمی تغییر نام شرکت یا روزنامه رسمی تغییر نوع شرکت نیز بارگذاری گردد)
تشکیل پرونده الکترونیکی با استفاده از نام کاربری و گذرواژه: مراجعه به سایت اطلاع‌رسانی شورای عالی انفورماتیک کشور به نشانی www.shci.ir و انتخاب بخش “ورود به سیستم رتبه‌بندی”. تکمیل فرم‌های اطلاعاتی (شامل: اطلاعات عمومی، سهامداران و پرسنل، فرم پرسشنامه، فعالیت‌های خوداظهاری) بارگذاری مدارک
فهرست مدارک الکترونیکی مورد نیاز برای بارگذاری :
فایل اسکن شده روزنامه رسمی تاسیس شرکت
فایل اسکن شده روزنامه رسمی تغییر موضوع فعالیت شرکت (در صورت وجود)
فایل اسکن شده روزنامه رسمی تغییر نام شرکت (در صورت وجود)
فایل اسکن شده روزنامه رسمی تغییر مدیرعامل شرکت (در صورت وجود)
فایل اسکن شده مدرک تحصیلی مدیرعامل
فایل اسکن شده مدرک تحصیلی کارشناس اول
فایل اسکن شده مدرک تحصیلی کارشناس دوم
فایل اسکن شده سه لیست بیمه اخیر و جدید شرکت
فایل اسکن شده فیش‌های پرداختی سه لیست بیمه مذکور
فایل اسکن شده صفحات ۱ و ۳ و ۷ و ۱۵ اظهارنامه مالیاتی سال قبل
فایل اسکن شده برگ قطعی یا تشخیص مالیات سال مالی دو سال قبل
ارجاع پرونده الکترونیکی تکمیل شده به کارتابل الکترونیکی دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک کشور به این منظور کافیست دکمه پایان کار و ارجاع به دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک را در پایان کار فشار دهید.
ارسال فیزیکی مدارک مورد نیاز به دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک کشور
نامه درخواست منضم به مدارک ذیل :
تصویر اظهارنامه مالیاتی سال …………۱۳ و تصویر برگ قطعی یا تشخیص مالیات سال ………۱۳ که توسط ممیز دارایی مربوطه رونوشت برابر اصل شده است.
تصویر لیست‌های بیمه ۱۲ ماه سال ……….. ۱۳(برای شرکت‌های جدیدالتاسیس که فاقد اظهارنامه مالیاتی می‌باشند)
تعهدنامه رعایت قوانین
تعهدنامه برای ارائه روزنامه رسمی اصلاح موضوع فعالیت شرکت) برای شرکت‌هایی که با نظر دبیرخانه شورا موضوع فعالیت خود را می‌باید تغییر دهند(و صورتجلسه اصلاح موضوع فعالیت شرکت و رسید اداره ثبت شرکت‌ها
تعهدنامه برای ارائه لیست‌های بیمه ماه‌های بعد(برای شرکت‌های جدیدالتاسیس)
برچسب آدرس حاوی نام و نشانی و کد پستی ۱۰ رقمی شرکت
توجه: مدارک فوق می‌بایست به نشانی (تهران- پایین‌تر از میدان سپاه- نرسیده به میدان بهارستان- معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس ‌جمهور – دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک کشور) ارسال گردد.

پی‌گیری و رفع نواقص پرونده مراجعه به کارتابل الکترونیکی شرکت با استفاده از نام کاربری وگذرواژهمراجعه به بخش “در دست اقدام” و رفع نواقص پرونده طبق موارد ذکر شده در پرونده الکترونیکی شرکت
دریافت گواهی رتبه‌بندی پس از انجام کامل و دقیق مراحل فوق، گواهی رتبه‌بندی شرکت صادر و به آدرس شرکت پست خواهد شد. ضمناً مراتب همزمان از طریق پست الکترونیکی به شرکت اطلاع داده خواهد شد.
رتبه بندی انبوه سازان
دستورالعمل تشخیص صلاحیت انبوه سازی
مدارک مورد نیاز جهت تشخیص صلاحیت و اخذ پروانه انبوه سازی

مدارک تحصیلی اعصاء هیئت مدیره ، مدیرعامل و شرکا
روزنامه رسمی شرکت و اساسنامه
ارائه مستندات مبنی بر میزان سرمایه غیر نقدی شرکت یا سهامداران
ارائه مستندات مبنی بر تسهیلات و اعتبارات بانکی
ارائه مستندات مبنی بر مشارکت در ساخت پروژه ها
ارائه مستندات مبنی بر تعیین تکلیف تسهیلات بانکی
ارائه مستندات مبنی بر کیفیت پروژه‌های اجرا شده توسط دستگاه نظارت شامل رعایت مقررات ملی و استفاده از فناوریهای نوین صنعت ساختمان (سبک سازی – بهینه سازی مصرف سوخت و….)
ارائه مستندات مبنی به اجرای بموقع پروژه‌های اجرا شده.
ارائه پروانه اشتغال به کار مجریان ساختمانی (شخص حقوقی(برای اخذ پروانه مضاعف)
توضیح : کپی کلیه مدارک در دادگستری و یا دفتر اسناد رسمی برابر با اصل شود.

 

رتبه EPC
برای اجرای هر پروژه باید توان شرکت های دارنده گواهی صلاحیت طبق آیین نامه ارجاع کار ارزیابی شود.

بخشی از فرآیند ارجاع کار به پیمانکاران برای اجرای پروژه های صنعتی به روش طرح و ساخت است که در ارتباط با پروژه مورد نظر طی آن اجرای کار پیمانکاران دارنده گواهی صلاحیت بر اساس آیین نامه ارجاع کار به پیمانکاران طراحی و ساخت صنعتی به وسیله دستگاه اجرایی بررسی شده و حائزان شرایط برای دعوت به ارائه پیشنهاد تعیین می شوند.

این نوع پیمانکاران فعالیت های مورد نیاز پرونده را در بخش های مختلف مهندسی، تدارکات، ساختمان و نصب و راه اندازی به عهده دارد.

مدت اعتبار این رتبه چهار سال میباشد.

مهندسین بخش های تدارکات و مهندسی و بخش نصب و راه اندازی و کنترل کیفیت باید طبق جدول های شماره ۴ و ۵ آیین نامه باشند.

 

رتبه طرح و ساخت غیر صنعتی
تقسیم بندی تخصص ها و رشته های کاری پیمانکاران طرح و ساخت :

۱- رشته ساختمان :
۱- ۱ آموزشی ورزشی بهداشتی۱-۲ مسکونی تجاری اداری ۱-۳ معماری داخلی ۱-۴ نوسازی بافت های فرسوده ۱-۵ مقاوم سازی.
۲- رشته آب
۳-رشته راه
۴-رشته کشاورزی
۵-اثار تاریخی و فرهنگی

 

رتبه مشاور
رتبه مشاور چیست؟
مدرکی است که براساس مقررات آئین نامه به منظور اعلام صلاحیت مشاور از سوی سازمان برای ارائه خدمات مشاور صادر می شود.

رتبه مشاور شامل پانزده مورد می باشد.

۱- مطالعات امکان سنجی طرح شامل شناسایی ، توجیه فنی، اقتصادی ، اجتماعی و زیست محیطی و بطور کلی فعالیتهای که منجربه پذیرش و یا رد طرح
۲- مطالعات بنیادی، کاربردی و توسعه ای
۳- مطالعات موضوعی، بخشی، جامع و میان بخشی
۴- تهیه و تنظیم استانداردها، ضوابط و معیارهای فنی و اجرایی
۵- طراحی مفهومی، پایه، تفصیلی و اجرایی
۶- کنترل مهندسی
۷- نظارت بر اجرای طرح، نصب و بهره برداری
۸- برنامه ریزی و کنترل پروژه
۹- خدمات مهندسی ارزش
۱۰- طراحی و پیاده سازی نظام های کیفیت
۱۱- خدمات مدیریت و مدیریت طرح
۱۲- خدمات برنامه ریزی آموزشی و توسعه منابع انسانی
۱۳- پایش و ارزشیابی طرح ها
۱۴- خدمات مطالعات آماری

 

خدمات جنبی رتبه مشاور در چند گروه است؟
۱- گروه معماری و شهرسازی
۲- گروه راه و ترابری
۳- گروه آب
۴- گروه کشاورزی
۵- گروه انرژی
۶- گروه پست و مخابرات
۷- گروه صنعت
۸- گروه معدن
۹- گروه نفت و گاز
۱۰- گروه مطالعات آماری
۱۱- گروه میراث فرهنگی
۱۲- خدمات مدیریت
۱۳- گروه خدمات برنامه ریزی و اقتصاد

 

پایه های مربوط به گروه شهرسازی و معماری
۱- مقاوم سازی
۲- طراحی و شهری
۳- ساماندهی و توانمندسازی بافتهای فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی
۴- معماری داخلی
۵- ساختمانهای مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و نظامی
۶- ساختمانهای آموزشی، ورزشی بهداشتی و درمانی
۷- شهرسازی

 

پایه های مربوط به گروه راه و ترابری
۱- مقاوم سازی
۲- ترافیک و حمل و نقل
۳- بندرسازی و سازه های دریایی
۴- فرودگاهها
۵- راه آهن
۶- راهسازی

 

پایه های مربوط به گروه آب
۱-مقاوم سازی
۲- حفاظت و مهندسی رودخانه
۳- تاسیسات آب و فاضلاب
۴- شبکه های آبیاری و زهکشی
۵- سدسازی

 

پایه مربوط به مطالعات کشاورزی
۱- گلخانه و مجتمع های گلخانه ای
۲- فضای سبز
۳- شیلات و آبزیان
۴- کشاورزی و منابع طبیعی و دامپروری

 

پایه مربوط به گروه انرژی
۱- انرژی تجدید پذیر
۲- بهیه سازی انرژی
۳- مقاوم سازی
۴- انرژی هسته ای
۵- دیسپا چینگ و مخابرات نیرو
۶- تولید و توزیع و انتقال نیرو

 

پایه مربوط به گروه پست و مخابرات
۱-مقاوم سازی
۲- انتقال
۳- سونیپنگ مخابراتی
۴- مطالعات طرح های
۵- تجهیزات پستی مکانیزه

 

پایه مربوط به گروه صنعت
۱- مقاوم سازی
۲- صنایع کانیهای غیر فلزی
۳- صنایع فلزات اساسی
۴- صنایع حمل و نقل
۵- صنایع سلولزی
۶- صنایع برق

 

پایه مربوط به گروه معدن
۱- کانه آرایی و فرآوری مواد
۲- آماده سازی و بهره برداری معادن
۳- پی چوبی و اکتشاف معادن

 

پایه مربوط به گروه نفت و گاز
۱- مقاوم سازی
۲- شبکه توزیع ایستگاههای کاهش فشار گاز
۳- تاسیسات بالادستی روزمینی
۴- خطوط انتقال نفت و گاز
۵- واحدهای پالایشگاه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی
۶- مطالعات اکتشاف و استخراج نفت و گاز

 

پایه مربوط به گروه مطالعات آماری
۱- خدمات
۲- کشاورزی
۳- اقتصادی

پایه مربوط به گروه میراث فرهنگی
۱- مقاوم سازی
۲- مرمت و احیاء
۳- معرفی
۴- پژوهشهای فرهنگی

پایه مربوط به گروه خدمات مدیریت
۱- مدیریت تولید
۲- مدیریت منابع انسانی
۳-مدیریت بازاریابی
۴- مدیریت مالی
۵- مدیریت عمومی

 

پایه مربوط به گروه خدمات برنامه ریزی و اقتصاد
۱- خدمات برنامه ریزی آموزشی و توسعه منابع انسانی
۲- خدمات اقتصادی

* در شرکتهای مشاور رتبه بندی علاوه بر اعضاء هیئت مدیره سهامداران یا کارمندان شرکت به شرط ماندگاری حداقل ۲ سال به بالا امتیاز آور خواهند بود.

* در شرکتهای مشاور تجربه کارهای انجام شده به ازای هر ۱۰ میلیون ریال ۱ امتیاز است.

* در شرکتهای مشاور ساختار مدیریتی امتیاز می آورد.

* در شرکتهای مشاور امکانات پشتیبانی امتیاز می آورد.



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

تعریف کارت بازرگانی

در تعریفی که از کارت بازرگانی بیان می گردد اینطور می توان گفت : کارت بازرگانی مجوزی برای انجام امور تجارت خارجی می باشد که به دارنده آن چه شخص حقیقی و چه شخص حقوقی اجازه انجام امور تجارت خارجی را می دهد. اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور آن تا یک سال می باشد و برای اخذ کارت بازرگانی پروسه و مدارکی لازم است که در ادامه به بیان آن خواهیم پرداخت.

مزایای اخذ کارت بازرگانی

ثبت سفارش و ترخیص کالا
مبادرت به حق العمل کاری در گمرک
واردات از مناطق آزاد
صادرات و واردات در خصوص کالاهای مجاز
ثبت نام ها و علائم تجاری (غیرفارسی)
نکته : برای اخذ کارت بازرگانی شرکتهای تعاونی از اتاق های تعاون اقدام نمایید.

 مدارک مورد نیاز جهت اخذ کارت بازرکانی اشخاص حقوقی (شرکتی)

۱- اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد (به همراه امضاء مدیرعامل یا رئیس هیات مدیره) و اصل گواهی پلمپ دفاتر.

۲- برای شرکت های با مسئولیت محدود همچنین ارائه یک برگ کپی تقاضانامه ثبت شرکت های داخلی و شرکت نامه رسمی همراه مهر اداره ثبت شرکت ها باشد الزامی است. درخصوص شرکت های سهامی خاص و عام ارائه یک برگ کپی اظهارنامه ثبت شرکتهای سهامی خاص یا عام که ممهور به مهر اداره ثبت شرکت ها باشد الزامی است.

۳- گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل که این زمان صدور از ۶ ماه بیشتر نگذشته است. دو صفحه فرم کارت بازرگانی و عضویت (تکمیلی از سایت به همراه امضاء مدیرعامل ، مهر شرکت و گواهی امضاء توسط دفتر اسناد رسمی) اصل مفاصا حساب مالیاتی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی

۴- یک برگ کپی روزنامه رسمی در مورد تاسیس شرکت و نیز کلیه تغییرات شرکت .

۵- اصل کارت ملی مدیرعامل و نیز کپی کامل پشت و روی آن

۶- سه قطعه عکس ۴*۶ مدیرعامل

۷- ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم متوسطه) مدارک خارج از کشور پس از ارزشیابی توسط اداره دانش آموختگان وزارت علوم مورد پذیرش می باشد تبصره:دارندگان پروانه بهره برداری صنعتی، کشاورزی، معدنی، خدمات فنی مهندسی و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) از مراجع ذیربط مشروط به انقضای دو سال از تاریخ صدور پروانه ، از ارائه مدرک فوق معاف می باشند.

۸- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان و کپی از پشت و روی آن

• متولدین سالهای ۱۳۳۷ و قبل از آن با مدارک فوق دیپلم و کمتر از آن با ارائه کپی مدرک تحصیلی نیاز به ارائه کارت پایان خدمت ندارند.

• متولد سال های ۱۳۳۴ و قبل از آن با ارائه کپی مدرک لیسانس نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.

• متولدین سال های ۱۳۲۸ و قبل از آن با ارائه کپی مدرک دکترا نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.

۹- داشتن حداقل سن ۲۳ سال تمام

۱۰- اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری و حسن اعتبار بانکی به نام شرکت در استان تهران (فرم مربوطه توسط موسسه تهیه می گردد) با مهر و امضای رئیس شعبه. (ضمناحساب های جاری شتاب مربوط به شهرستانها در صورتیکه روی این فرم تایید شده باشد قابل قبول است) توجه : ارائه دسته چک حساب جاری مربوطه در زمان تشکیل پرونده جهت رویت الزامی می باشد.

۱۱- ارائه یکی از مدارک مالکیت ذیل :

الف : اصل و کپی سند مالکیت شش دانگ به نام شرکت، به آدرس دفتر مرکزی

ب: اصل و کپی اجاره نامه محضری معتبر به نام شرکت، برای محل کار و به آدرس دفتر مرکزی

ج: اصل و کپی اجاره نامه بنگاه املاک دارای کد رهگیری و هولوگرام به نام شرکت، برای محل کار و به آدرس دفتر مرکزی.

۱۲- اشخاص غیر ایرانی متقاضی کارت بازرگانی علاوه بر ارائه مدارک فوق به استثنای بندهای ۳، ۵ و ۸ ملزم به ارائه تایید صلاحیت مدیران خارجی از سفارتخانه متبوعشان و ارائه کپی پروانه کار و اقامت به همراه اصل مدارک می باشند.

۱۳- ارائه کد اقتصادی جدید و یا ارائه تاییدیه پیش ثبت نام در سایت Tax.gov.ir و تعهد مبنی بر ارائه کد اقتصادی جدید پس از صدور

  

مدارک جهت اخذ کارت بازرکانی اشخاص حقیقی (شخصی)

 ۱- اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بارزگانی که به گواهی اداره ثبت شرکتها رسیده باشد- اصل گواهی پلمپ دفاتر، از اداره ثبت شرکتها

۲- اصل گواهی عدم سوء پیشینه از زمان صدور آن ۶ ماه بیشتر نگذشته باشد

۳- دو صفحه فرم کارت بازرگانی و عضویت چاپ شده (تکمیلی از وب سایت به همراه مهر و امضاء متقاضی و گواهی امضاء توسط دفتر اسناد رسمی)

۴- اصل مفاصا حساب مالیاتی موضوع ۱۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی

۵- اصل کارت ملی جهت برابر با اصل نمودن و یک سری کپی کامل از پشت و روی آن

۶- سه قطعه عکس ۴*۶ (جدید، تمام رخ، ساده)

۷- ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم متوسطه) مدارک خارج از کشور پس از ارزشیابی توسط اداره دانش آموختگان وزارت علوم مورد پذیرش می باشد

تبصره : دارندگان پروانه بهره برداری صنعتی، کشاورزی، معدنی، خدمات فنی مهندسی و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) از مراجع ذیربط مشروط به انقضای دو سال از تاریخ صدور پروانه، از ارائه مدرک فوق معاف می باشند.

۸- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان جهت برابر با اصل شدن و یک سری کپی از پشت و روی آن

• متولدین الهای ۱۳۳۷ و قبل از آن با مدارک فوق دیپلم و کمتر از آن با ارائه کپی مدرک تحصیلی نیاز به ارائه کارت پایان خدمت ندارند.

• متولد سال های ۱۳۳۴ و قبل از آن با ارائه کپی مدرک لیسانس نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.

• متولدین سال های ۱۳۲۸ و قبل از آن با ارائه کپی مدرک دکترا نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.

۹- داشتن حداقل سن ۲۳ سال تمام.

۱۰- اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری و حسن اعتبار بانکی به نام متقاضی (فرم مربوطه توسط موسسه تهیه می گردد) با مهر امضای رئیس شعبه (ضمنا حسابهای جاری شتاب مربوط به شهرستانها در صورتیکه روی فرم (الف) تایید شده باشند قابل قبول است) (ارائه دسته چک حساب جاری مربوطه در زمان تشکیل پرونده جهت رویت الزامی می باشد)

۱۱- ارائه یکی از مدارک ذیل

الف- اصل و کپی سند مالکیت شش دانگ به نام متقاضی، به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارناهم)

ب- اصل و کپی اجاره نامه محضری معتبر به نام متقاضی. برای محل کار و به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)

ج- اصل و کپی اجاره نامه بنگاه املاک دارای کد رهگیری و هولوگرام به نام متقاضی برای محل کار و به آدرس دفتر کار (اظهار نامه)

۱۲- ارائه کد اقتصادی جدید و یا ارائه تاییدیه پیش ثبت نام در سایت Tax.gov.ir و تعهد مبنی بر ارائه کد اقتصادی جدید پس از صدور



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1397 | نظرات ()