نوشته شده توسط : ali

بر اساس قانون تجارت در عمان ( فرمان سلطنتی 90/55 )، ملت های خارجی مجوز شرکت در فعالیت های بازرگانی عمان قبل از اخذ مجوز تجارت مطابق با قانون تجارت ( طبق ماده 24 ) را ندارند. بنابر ماده 25 قانون تجارت مجوز تاسیس شعب یا ثبت شرکت در عمان در فعالیت های بازرگانی، به جز از طریق نماینده عمانی کسی که در عمان سمت بازرگان دارد و یا با قانون تجارت در عمان آشنایی دارد امکان پذیر نمی باشد.از آن جایی که تبادلات سیاسی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی ایران و عمان از موقعیت منحصربفردی برخوردار است، زمینه‎های بسیاری برای ایرانیان علاقه‏مند به سرمایه گذاری در کشور عمان فراهم شده است.ثبت شرکت در عمان با مالکیت ایرانی یکی از این فرصت های طلایی است که منافع زیادی را برای ایرانیان به همراه خواهد داشت.

ثبت شرکت در عمان با مشارکت طرف عمانی:

برای ثبت شرکت در عمان به این روش طرف ایرانی ۷۰% و طرف عمانی ۳۰% از سهام شرکت را دارا می‌باشند که این درصد تنها به دلیل وجود قوانین ثبت شرکت در عمان مطرح شده است، اما طرف عمانی طبق قراردادی که با طرف ایرانی منعقد می‎کند هیچ حق دخالتی در مدیریت و سود شرکت نخواهد داشت و تنها به دریافت مبلغی به صورت جزئی (توافقی) سالیانه اکتفا می نماید. انجام مراحل ثبت شرکت و اخذ اقامت در این روش در مدت 45 روز کاری انجام می شود.

ثبت شرکت در عمان در مناطق آزاد:

ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان  به صورت مالکیت ۱۰۰% طرف ایرانی است. و نیازی به طرف عمانی نیست. نکته‌ی مهم در مورد ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان، ارائه‎ پروپوزال قوی به هیات تصمیم گیر آن مناطق می باشد که در صورت تایید، نسبت به ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان اقدام می شود.

قانون ثبت شرکت در عمان:

هر کشوری یک سری قوانین و مقررات ویژه را برای ثبت شرکت دارا می باشد که افراد متقاضی باید تمامی این قوانین را رعایت نمایند. افرادی که قصد ثبت شرکت در عمان را دارند بهتر است بدانند که اولا شرکت باید توسط شخص حقیقی به ثبت برسد ثانیا این شرکت باید در عمان تنظیم و به ثبت رسیده باشد تا بتوانند فعالیت اقتصادی خود را آغاز نمایند. همچنین اگر شخصی که قصد ثبت شرکت در عمان را دارد شخص حقوقی باشد در صورتی که در ایران شرکتی را دارا باشد باید مدارک مربوط به شرکت را ارائه نماید تا بتواند شرکت مورد نظر را به ثبت برساند.

 

نکته بسیاری مهمی که وجود دارد این است که برای ثبت شرکت در عمان شخص ایرانی باید ۷۰% و شخص عمانی باید ۳۰% از سهام شرکت را دارا باشد تا بتوانند فعالیت اقتصادی خود را آغاز نمایند اما نکته بسیار مهمتر این است که شخص عمانی حق هیچگونه دخالتی در مدیریت شرکت و سود آن را نخواهد شد و انجام این پروسه فقط به دلیل رعایت کردن قوانین عمان می باشد اما فرد عمانی مطابق با قراردادی که منعقد می شود می تواند مبلغی را به صورت ماهیانه دریافت نماید و در سایر مسائل شرکت حق دخالت ندارد.

مراحل ثبت شرکت در عمان:

۱. سپرده سرمایه شرکت در بانک

۲. به ثبت رساندن شرکت در اداره ثبت شرکت ها

۳. معرفی شرکت به اداره مالیات

۴. ثبت نام کارمندان شرکت در اداره تامین اجتماعی

مزیت های ثبت شرکت در عمان:

۱. دارا بودن دسترسی آسان و راحت به مناطق خلیج فارس، اروپا، آفریقا و آسیا

۲. نیاز به نیروی کار جوان

۳. دارا بودن ثبات اقتصادی

۴. بازگشت سرمایه و سود به فرد متقاضی

۵. دارا بودن تجارت آزاد

۶. پرداخت کمترین مالیات بر درآمد شخص و گاها بدون مالیات

۷. استقبال از سرمایه گذار خارجی

 

 

 

سرمایه گذاری مشترک در عمان:

سرمایه گذاری های مشترک تحت نظارت شرکت های بازرگانی فعالیت می کنند . سرمایه گذاری های مشترک توسط افراد حقوقدان و تحت نظارت قانون سرمایه گذاری انجام می شوند. توافق نامه سرمایه گذاری های مشترک به صورت محرمانه می باشند و در معرض عموم قرار نمی گیرند .بنابراین شرکای عمانی میبایست حداقل 51 در صد از مالکیت جهت سرمایه گذاری مشترک را در اختیار داشته باشند.

اگر سرمایه گذاری های مشترک، برای انجام فعالیت های تجاری توسط شخص سومی صورت گیرد، موضوع معامله برای شرکت های AL-Tadamon و یا شراکت کلی در شرکت های AL-Tadamon تحت شرایط خاصی خواهد بود .ناگفته نماند که عملکرد شرکت های Tadamon شباهت بسیاری با شراکت در سیستم قوانین مشترک حقوقی نیز دارد.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

رشد اقتصادی کشور سوئد بعد از جنگ جهانی دوم پیشرفت چشمگیری به خود گرفت. درآمد این کشور از طریق صادرات محصولات صنعتی فراهم می شود. در سوئد قانون تساوی انسان ها از نظر درآمد بسیار مورد توجه قرار می گیرد و به همین دلیل است که تعداد افراد فقیر یا کم درآمد در سوئد بسیار پایین گزارش شده است. از دلایل رشد جمعیت این کشور هم می‌ توان به مهاجر پذیر بودن آن در طول تاریخ اشاره کرد. قبل از ورود به کشور سوئد به منظور سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سوئد، شما باید با راهکار ها و مراحل ثبت شرکت در سوئد آشنایی کامل پیدا کرده و با اطلاعات کامل نسبت به ثبت شرکت در سوئد اقدام کنید.

انواع شرکت ها برای ثبت شرکت در سوئد:

1.شرکت انحصاری

2.شرکت تعاونی

3.شرکت تعاونی با مسئولیت محدود

4.شرکت با مسئولیت محدود

5.موسسه اقتصادی

مزایای ثبت شرکت در سوئد:

1.مالکیت ۱۰۰% (بدون نیاز به شریک محلی)

2.دسترسی به بازار اروپا

3.امکان درخواست اقامت دائم بعداز ۳ سال

4.امکان درخواست پاسپورت ۵ سال پس از دریافت اقامت دائم

5.امکان دریافت آسان ویزا برای تمامی نقاط دنیا

6.مجوز اقامت شنگن (برای تمام اعضای خانواده)

7.افتتاح حساب شرکتی و شخصی

8.مبادلات بانکی آن لاین، کارت های اعتباری، تسهیلات و خطوط اعتباری

9.قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا

10.استفاده از برند اروپائی

11.انجام تمامی مراحل طی ۶ ماه

12.هزینه های پائین راهبری و اداره شرکت

فرایند و مراحل ثبت شرکت در سوئد:

بنیانگذاران شرکت های سوئدی می بایست اسمی را جهت ثبت شرکت در سوئد برای دفاتر خود قبل از انجام مراحل پیچیده ثبت شرکت انتخاب نمایند. اگر اسم در نظر گرفته شده خاص باشد، بنیانگذار می بایست این فرایند را با افتتاح یک حساب بانکی با حداقل سپرده سرمایه قبل از ثبت کشور به انجام برساند.

بعد از این که تمامی مراحل ذکر شده در بالا انجام گرفت و پیش نویس اساسنامه تهیه شد، کارآفرینان قادر به فرایند ثبت شرکت در دفاتر ثبت شرکت سوئد خواهند بود که پس از آن گواهی تحت عنوان ” ثبت شرکت ”  به آنان اعطا می گردد. فرایند ثبت شرکت می تواند از طریق خود شخص یا به صورت آنلاین در دفاتر ثبت شرکت سوئد انجام گیرد.

بعد از صدور گواهی ثبت شرکت ، بیانیه ای به دلیل راه اندازی شرکت جدید توسط دفاتر روزنامه ای سوئد منتشر می گردد. ثبت مالیات به صورت آنلاین یا توسط مقامات مالیاتی صورت می گیرد و قبل از آگاهی مقامات مالیاتی سوئد در مورد شرکت تازه تاسیس کم تر از دو ماه میبایست انجام گیرد. امورات مربوط به اخذ ویزای سرمایه گذاری سوئد از طریق سفارت سوئد انجام می شود و مستلزم ارائه مدارک و مستندات از طرف متقاضی است، موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز می تواند در مرحله اخذ ویزا نیز به متقاضیان کمک و راهنمایی کند.

شرایط لازم برای ثبت شرکت در سوئد :

1.متقاضی باید حداقل ۵۰% از سهام شرکت را دارا باشد.

2.داشتن تجربه شخصی درمورد راه اندازی شغلی الزامی می باشد.

3.اعتبار گذرنامه نباید کمترازطول مدت درخواست باشد.

4.متقاضی باید طرح توجیهی را به اداره مهاجرت سوئد ارائه دهند.

5.داشتن پول کافی برای تأمین خود و خانواده برای مدت دو سال.

    آشنایی با زبان انگلیسی و یا سوئدی.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در سوئد :

1.مصاحبه در سفارت و انگشت نگاری.

    ارائه مدارک رسمی شرکت (در صورتی که متقاضی دارای شرکت باشد)

3.پرینت سه ماهه بانکی.

4.گواهی اشتغال به کار.

5.اصل سند مالکیت.

    نامه مبنی برهدف و برنامه های متقاضی ثبت شرکت.

7.فتوکپی واسکن پاسپورت افراد تحت تکفل.

8.ترجمه گواهی سوء پیشینه فرد.

    دو قطعه عکس رنگی.

بررسی اقتصاد سوئد:

اقتصاد سوئد یکی از برترین اقتصاد ها در اروپا می باشد. تجارت های خارجی نقش بسیار مهمی در اقتصاد این کشور ایفا می کنند. کشور آلمان به عنوان شریک اصلی سوئد در نظر گرفته شده است. کشور هایی مانند : هلند ، لوکزامبورگ و انگلستان از اصلی ترین سرمایه گذاران در سوئد محسوب می شوند.

کشور سوئد ، 2 در صد از کل سهام اروپا را به خود اختصاص داده است. سرمایه گذاران خارجی که نسبت به تاسیس شرکت در سوئد اقدام می کنند در واقع کمک بسیاری به تولید ناخالص داخلی ( تقریبا یک سوم از کل تولید ناخالص داخلی) کشور می کنند. بانک جهانی، کشور سوئد را به عنوان سومین کشور از نظر برقراری ارتباط دوستانه با بازار های بین المللی می داند.

احداث جنگل ، صنایع آهن ، فولاد ، ظرافت تجهیزات ، معادن ، کشاورزی و دیگر وسایل ، از جمله موارد بسیار مهمی هستند که موجب رشد اقتصاد سوئد شده اند. اگرچه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی، شرکت های خود را در بخش های داروسازی و مواد شیمیایی سوئد تاسیس می کنند. ناگفته نماند که بسیاری از کشور های اروپایی تمایل به افزایش میزان سرمایه گذاری در سوئد دارند که در این دوره ایالت متحده میزان سرمایه گذاری خود در سوئد را کاهش می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



کنترل پروژه و مدیریت پیمان و عقد قرارداد با سازمانها و شرکت ها،نهاد ها و اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و غیر دولتی ،فعالیت در زمینه ی نفت و گاز ،پتروشیمی ،پالایشگاه، فولاد،سیمان،خودروسازی،آب و فاضلاب و صنایع وابسته،خرید و اجرای به طور تخصصی در زمینه ی برق و کنترل و الکترونیک قدرت،سیستمهای مخابراتی،ابزار دقیق مکانیک،فرایند و مهندسی سازه از تولید و انتقال و توزیع ،انجام پیمانکاری پروژه در زمینه ی مشاوره مدیریت انرژی در کارخانه ها،ساختمانها،برجها و هتلها،ارایه خدمات مشاوره مدیریتی در مراحل  طراحی مقدماتی و تفضیلی ،خرید و فروش کلیه کالاهای مجاز بازرگانی و صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ارائه خدمات توانمندساز و توسعه دهنده کسب وکارهای نوآور و نوپا در قالب ایجاد و مدیریت شتاب دهنده کسب و کارها ، انجام مشاوره، بازاریابی غیرشبکه‌ای و غیرهرمی، ارائه زیرساخت‌های فنی، حقوقی و بازرگانی، مشارکت، مدیریت، خرید و فروش، صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی، شرکت در مناقصات و مزایدات، عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی، اخذ وام و تسهیلات ریالی و ارزی از کلیه بانک های دولتی و خصوصی و موسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی، اخذ و اعطای نمایندگی از شرکت ها و موسسات داخلی و خارجی، مشارکت و شرکت در نمایشگاه های بین المللی تخصصی و غیرتخصصی داخل و خارج کشور.



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

تغییر نشانی ، تغییر وکیل رسمی ، کاهش کالا و خدمات موضوع علامت ضمن درخواست کتبی از مرجع ثبت تا قبل از انتشار آگهی اظهارنامه ممکن است و  اعمال این تغییرات منوط به پرداخت هزینه حق ثبت تغییرات می باشد .در صورتی که درخواست کننده قصد ثبت چندین برند را به طور هم زمان داشته باشد ، برای ثبت هر علامت باید از اظهارنامه جداگانه استفاده شود . اما درصورتی که تحت یک علامت بخواهیم چند محصول که متعلق به چند طبقه مختلف است را به ثبت برسانیم استفاده از یک اظهارنامه برای ثبت آنها امکان پذیر است.چنانچه در تصویر علامت یا نام مورد نظر شما جهت ثبت برند ، کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد ، ارائه کارت بازرگانی لزومی ندارد



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

هنگام ثبت برند لازم است مدارک ذیل به اظهارنامه پیوست شود.

ثبت برند اشخاص حقیقی :

  •     اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  •     امضای وکالت نامه و فرم تقاضای علامت
  •     داشتن جواز کسب و یا جواز تاسیس از صنایع
  •     ارائه شکل و نام تجاری در ابعاد ۱۲×۱۲ سانتیمتر
  •     داشتن کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)


ثبت برند اشخاص حقوقی (شرکتی) :

  •     کپی شرکتنامه و روزنامه رسمی و آخرین تغییرات
  •     کپی شناسنامه و کارت ملی افرادی که در شرکت حق امضا دارند.
  •     داشتن کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)
  •     ارائه شکل و نام تجاری در ابعاد ۱۲×۱۲ سانتیمتر
  •     داشتن جواز تاسیس (جواز صنایع)


:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

یکی دیگر از مصادیق حقوق مالی تجارتی عبارت است از اسم تجارتی که جزو مایه ی تجارتی محسوب می گردد و قابل نقل و انتقال و خرید و فروش است.به بیانی دیگر،اسم تجارتی عنوانی است که تاجر تحت آن اسم به تجارت می پردازد.این اسم ممکن است نام خانوادگی تاجر باشد یا نام دیگری که تاجر برای نوع عملیات تجارتی خود انتخاب کرده است.اسم تجارتی نباید با ثبت تجارتی اشتباه شود، زیرا ثبت تجارتی در واقع معرف تاجر و ثبت مشخصات فردی او و درج تبعیت و رشته و نوع تجارت وی می باشد.در حالی که اسم تجارتی بیانگر و گویای نام تجارتخانه است و معرف تجارتخانه می باشد و برابر ماده 576 قانون تجارت ثبت آن اختیاری است مگر در مواردی که وزارت دادگستری آن را الزامی نماید.

اسم تجاری نباید به گونه ای انتخاب شود که باعث اشتباه مشتریان شود،بلکه باید به گونه ای انتخاب شود که در زمینه ی مشارکت با دیگران ایجاد شبهه ننماید.لذا،ثبت اسم تجاری در صورتی امکان دارد که مشابه اسم تجاری دیگری نباشد و حقوقی تضییع نگردد.چنانچه ماده ی 577 قانون تجارت مقرر می دارد:"صاحب تجارتخانه که شریک در تجارتخانه ندارد،نمی تواند اسمی برای تجارتخانه ی خود انتخاب کند که موهوم وجود شریک باشد."

ثبت اسم تجارتی به صورت اعلامی است.به عبارت دیگر متقاضی ثبت با تنظیم اظهارنامه و طی تشریفات مربوط به ثبت و آگهی ثبت علامت را به وسیله اداره ی ثبت اعلام می نماید تا بدین وسیله اشخاص ذینفع با اطلاع از موضوع و عنداللزوم با اعتراض به ثبت اسم تجارتی مانع ثبت آن شده و حقوق خود را استیفا نمایند. برای حمایت از تجار ماده 578 قانون تجارت بیان می دارد:"اسم تجارتی ثبت شده را هیچ شخص دیگری در همان محل نمی تواند اسم تجارتی خود قرار دهد،ولو اینکه اسم تجارتی ثبت شده با نام خانوادگی او،یکی باشد."بنابراین اگر اسم تجاری تاجر،همان نام خانوادگی او باشد می تواند دیگران را از استعمال آن منع کند.

در قانون تجارت ایران،مدت اعتبار ثبت اسم تجارتی 5 سال مقرر شده است .بنابراین هرگاه از تاریخ ثبت اسم تجارتی 5 سال بگذرد،اعتبار ثبت آن از بین می رود و حمایت قانون از آن،مبنی بر این که شخص دیگری در همان محل نمی تواند آن اسم را اسم تجارتی خود قرار دهد،منتفی می شود.لذا اعتبار اسم تجارتی محدود است و محدود به زمان معین و مشخصی است. ضمناَ بیان این نکته لازمست که صاحب اسم تجارتی می تواند دوباره نسبت به ثبت اسم تجارتی اقدام کند.

اسم تجارتی به سه طریق پایان می یابد:

1)از بین رفتن موسسه ای که اسم تجارتی تابع آن است.

2)ترک استعمال اسم تجارتی.

3)انتخاب اسم تجارتی دیگری به جای اسم تجارتی پیشین.


چند نکته:

-نام تجارتی ممکن است اسم تاجر باشد.

-اسم تجارتی بعد از ثبت طبق مقررات ارزش تجارتی دارد و می تواند از طریق ارث یا فروش یا به هر نحو دیگری مثل سایر کالاها و حقوق تجارتی به دیگری انتقال یابد.

-اسم تجارتی ثبت شده را هیچ شخص دیگری در همان محل نمی تواند اسم تجارتی خود قرار دهد ولو اینکه اسم تجارتی ثبت شده با اسم خانوادگی او یکی باشد.(ماده ی 578 قانون تجارت)

-صاحب تجارت خانه ای که شریک ندارد نمی تواند اسمی برای تجارت خانه ی خود انتخاب کند که موهم وجود شریک باشد.(ماده 577)

-اسم تجارتی قابل انتقال است و مدت اعتبار آن پس از ثبت 5 سال می باشد. بنابراین چنانچه گفته شد،تاجر می تواند اسم تجارتی خود را بفروشد و هم چنین وراث او می توانند از اسم تجارتی او مانند سایر ترکه اش استفاده نمایند (مستفاد از مواد579 و 580 ق.ت)

-در صورتی که وزارت دادگستری به موجب آیین نامه ترتیب ثبت اسم تجارتی و آگهی آن را بدهد مدت اعتبار پنج سال خواهد بود و بعد از هر پنج سال مجدداَ باید ثبت آن تجدید شود.

-چون علامت تجارتی قابل حمایت است و سوءاستفاده از آن جرم است اکثراَ نام تجارتی را همراه با علامت تجارتی به ثبت می دهند که در این صورت نام تجارتی در حقیقت جزیی از علامت تجارتی است و استفاده از آن در حکم استفاده از علامت دیگران  وجرم محسوب می شود.

-در مواردی که ثبت اسم تجارتی الزامی شده و در موعد مقرر،ثبت به عمل نیاید،اداره ثبت اقدام به ثبت کرده و سه برابر حق الثبت ماخوذ خواهد داشت."(ماده ی 581 قانون تجارت)



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری،بررسی میزان توانایی شرکت(بر اساس نفرات و سوابق آن ها،تجربه ی کاری و توان مالی)است که طبق ضوابط و آیین نامه هایی که توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد ریاست جمهوری مصوب می شود انجام می گیرد.

شرکت های پیمانکاری با توجه به قراردادها و امکانات و وافراد امتیاز آور از 1 تا 5 رتبه بندی می شوند  که در واقع 5 پایین ترین و 1 بالاترین رتبه محسوب می شود.ولی شرکت های مشاور از 1 تا 3 رتبه بندی اخذ می کنند که 3 پایین ترین و 1 بالاترین رتبه است.

شرکت های مشاور در زمینه ی طراحی و نظارت و نظارت بر ساخت فعالیت می کنند و واسطه ی بین پیمانکار و کارفرما هستند ولی شرکت های پیمانکاری اغلب در زمینه ی اجرایی و اجرای پروژه های عمرانی و قراردادهای اجرایی در زمینه ی ساخت و نظارت بر پیمانکار فعالیت دارند.

برای رتبه بندی شرکت های پیمانکار ملاک اصلی تعداد نیروی فنی و مهندسی حاضر در هیئت مدیره ی یک شرکت است ولی برای رتبه بندی شرکت های مشاور علاوه بر اهمیت نیروی متخصص فنی و مهندسی،کم و کیف امکانات فنی و نرم افزاری آن شرکت ها نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.برای ارتقاء رتبه از 5 به 1 در شرکت های پیمانکاری مبلغ ریالی پروژه های انجام شده (در 15 سال اخیر) توسط شرکت و نیروی فنی و مهندسی شرکت ارزیابی می گردد و در صورتی که شرکت امتیاز مورد نظر را کسب کند و اظهارنامه ی مالیاتی واجد شرایط را داشته باشد در آن صورت می تواند رتبه ی خود را از 5 به رتبه های بالاتر ارتقا دهد.ارتقای رتبه در شرکت های مشاور نیز با بررسی و ارزیابی مبلغ ریالی(در 15 سال اخیر)همچنین نیروی فنی و مهندسی و اظهارنامه ی مالیاتی و امکانات فنی و نرم افزاری انجام می پذیرد.

رتبه بندی شرکت ها در بخش های زیر انجام می گیرد:

رتبه بندی پیمانکاری

رتبه بندی مشاوران

رتبه بندی شرکت های انفورماتیک

رتبه بندی شرکت های EPC

رتبه بندی اندوه سازان

رشته های پیمانکاری شامل:

1-ساختمان و ابنیه2-راه و ترابری3-صنعت و معدن4-تاسیسات و تجهیزات5-کشاورزی6-آب7-مرمت آثار باستانی

8-کاوش های زمینی9-ارتباطات10-نفت و گاز11-نیرو

رشته های مشاوران شامل:

1-گروه شهرسازی و معماری2-گروه راه و ترابری3-گروه مهندسی آب4-گروه مطالعات کشاورزان5-گروه انرژی

6-گروه پست و مخابرات7-گروه صنعت8-گروه معدن9-گروه نفت و گاز10-گروه تخصص های مشترک

مدارک عمومی لازم جهت اخذ رتبه ی  1 الی 4 پیمانکاری

1-کپی برابر اصل شده ی مدارک ثبتی شرکت

2-مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص شامل اساسنامه-اظهارنامه-روزنامه ی رسمی-تاسیس و تغییرات

3-مدارک ثبتی شرکت با مسئولیت محدود شامل اساسنامه-تقاضانامه-شرکت نامه-روزنامه ی رسمی-تاسیس و تغییرات

4-کپی شناسنامه ی کلیه ی سهامداران و اعضای هیئت مدیره و کپی کارت ملی آن ها

5-کپی برابر اصل شده ی مدارک تحصیلی اعضای امتیازآور شرکت

6-تصاویر کلیه ی موافقتنامه ها

7-تهیه ی سربرگ شرکت در سه نسخه

8-اظهارنامه ی مالیاتی شرکت مربوط به آخرین سال مالی قبل از تشکیل پرونده که به تایید و مهر سر ممیز مالیاتی مربوط رسیده باشد.

مدارک لازم جهت اخذ رتبه ی 5 پیمانکاری

1-کپی برابر اصل شده ی مدارک ثبتی شرکت

2-مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص شامل اساسنامه-اظهارنامه-روزنامه ی رسمی-تاسیس و تغییرات

3-مدارک ثبتی شرکت با مسئولیت محدود شامل اساسنامه-تقاضانامه-شرکت نامه-روزنامه ی رسمی-تاسیس و تغییرات

4-ارائه اصل سند مالکیت یا اجاره نامه ی رسمی از دفتر مرکزی شرکت طبق روزنامه ی رسمی شرکت

5-کپی شناسنامه ی کلیه ی سهامداران و اعضای هیئت مدیره و کپی کارت ملی آن ها

6-کپی برابر اصل شده ی مدارک تحصیلی اعضای امتیاز آور شرکت

مدارک لازم جهت اخذ رتبه ی مشاوره:

-اصل گواهینامه ی رتبه بندی در صورت دارا بودن رتبه ی قبلی.

-اصل پرینت گواهی تامین اجتماعی.

-کپی شناسنامه و کارت ملی و مدارک تحصیلی در قطع A4 .

-کپی کارت پایان خدمت فارغ التحصیلان تا 3 سال گذشته.

-کپی برابر اصل کلیه ی روزنامه های رسمی و اوراق ثبتی شامل شرکتنامه و تقاضانامه،اساسنامه از طریق سازمان ثبت شرکت ها

-کپی برابر اصل مدارک تحصیلی و اصل مدارک تحصیلی جهت بازدید کارشناس.              

-کپی موافقتنامه یا قرارداد به همراه تاییدیه ی کارکردها

-سابقه کار شرکت های نامبرده در پرینت تامین اجتماعی با ذکر نوع فعالیت و سمت فرد در آن شرکت

-تاییدیه کارکردها شامل :مفاصاحساب بیمه،سند ذیحسابی،آخرین صورت وضعیت تایید شده توسط کارفرمای اصلی به همراه گواهی تایید کار انجام شده در سربرگ کارفرما جهت اخذ رتبه ی مشاوره.

-اظهارنامه ی مالیاتی تایید شده توسط سر ممیز مالیاتی مربوطه

-تعهد نامه ی سازمان یا تعهد نامه ی محضری و تعهد نامه ی منع مداخله ی کارکنان دولت.

-آدرس و شماره تلفن افراد امتیاز آور و سهام داران 5% و زیر 5% سهم در سربرگی که دارای شماره تاریخ و آدرس باشد.

-آخرین صورتجلسه ی سهامداران



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


اظهارنامه در واقع سند ثبت شرکت سهامی عام و خاص است که مفاد آن بایستی از سوی موسسان بر اساس ماده 7ل.ا.ق.ت تنظیم شود.موسسان به هنگام تاسیس شرکت سهامی می بایست اظهارنامه را تهیه و تنظیم نموده و آن را بهضمیمه دیگر مدارک مندرج در مواد 6 و 20 ل.ا.ق.ت از جمله طرح اساسنامه و اعلامیه ی پذیره نویسی(که مختصشرکت های سهامی عام است) پس از امضاء کلیه ی موسسان،اعضاء هیات مدیره (اصلی و علی البدل)وبازرسان(اصلی و علی البدل) آن را برای ثبت به اداره ی ثبت شرکت ها تقدیم نمایند.این اظهارنامه(تقاضانامه ثبتشرکت)در دو نسخه تنظیم می شود و بعد از ثبت،متصدی آن باید طبق ماده 5 نظامنامه قانون تجارت مصوب 1311نسخه ثانی آن را با قید تاریخ و نمره ثبت امضاء و به مهر اداره ثبت شرکت ها ممهور کند و به متقاضی تسلیم نماید.

مطابق ماده 6 نظامنامه مذکور بیان می دارد:در ظرف ماه اول ثبت هر شرکت،خلاصه شرکتنامه و منضمات آنباید توسط اداره ثبت محل در مجله رسمی عدلیه و یکی از جراید کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت به خرج خود شرکتمنتشر شود تا همگان و اشخاص ثالث از ثبت و تاسیس شرکت مطلع گردند.چون اظهارنامه سند ثبت شرکت به شمارمی آید،لذا از تاریخ ثبت اظهارنامه،تاریخ ثبت شرکت محسوب می شود.برای ثبت اظهارنامه،مجمع عمومیموسس،فرد یا افراد واجد شرایطی را جهت ثبت به اداره ثبت شرکت ها برای انجام کلیه تشریفات قانونی و امضاء ذیل دفاتر انتخابو معین می نماید.فرد مزبور معمولاَ مدیر عامل یا یکی از اعضاء هیات مدیره می باشد.
ماده 44 قانون تجارت مقرر می دارد:اظهارنامه را که بموجب ماده 50 به دایره ثبت اسناد باید تسلیم شود موسسین شرکت تهیه نموده با اسناد مربوطه به اولین مجمع عمومی تقدیم می نمایند  تا مجمع صحت یا سقم آن را معین  کند.ولی در ماده ی 50 اشاره ای به اظهارنامه نشده بلکه مقرر می دارد که مدیر شرکت باید رسید سرمایه را اعلام کند.در صورتیکه فعلاَ اظهارنامه ای که برای ثبت شرکت به اداره ثبت شرکت ها تسلیم می شود،حاوی خلاصه ای از تشکیلات شرکت است و باید طبق نمونه چاپی که از طرف اداره ثبت شرکت ها تهیه شده است،تنظیم گردد.اظهارنامه مزبور تقاضای ثبت شرکت است و مدیران شرکت با ذکر خلاصه ای از تشکیلات و اصول شرکت ذیل آن را امضاء می نمایند.
مندرجات اظهارنامه که تقریباَ شبیه شرکتنامه می باشد،به قرار زیر است:
نام شرکت
نوع شرکت
موضوع شرکت
مرکز اصلی و نشانی صحیح آن
اسامی شرکاء یا موسسان
مبدا تشکیل شرکت و مدت آن
سرمایه شرکت اعم از نقدی و جنسی
میزان سهام هر یک از شرکاء
مدیر یا مدیران شرکت،اشخاصی که حق امضاء دارند
ترتیب تقسیم سود شرکت
مواقع رسیدگی به حساب
فسخ شرکت
محل شعب شرکت
بازرس شرکت
عده سهام
عده و مقدار سهام نقدی
عده و مقدار سهام غیر نقدی
بعد از تصویب اساسنامه و انتخاب مدیران و بازرس حساب،مدیران شرکت اظهارنامه ی ثبت شرکت را تنظیم می کنند و طبق ماده 44 آن را به تایید مجمع عمومی می رسانند.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

به یک شخصیت حقوقی که در موضوع فعالیت آن واژه ی تبلیغات ذکر شده باشد شرکت تبلیغاتی می گویند.برای ثبت این نوع شرکت ها می بایست ابتدا مجوز لازم اخذ گردیده و سپس نسبت به ثبت آن اقدام نمود.در واقع،تفاوت ثبت شرکت های تبلیغاتی با دیگر شرکت های معمولی نیاز به اخذ مجوزی است که به واسطه ی قید کردن کلمه ی تبلیغات باید اقدام نمود.

در صورت اخذ مجوز لازم می توان به صورت های ذیل اقدام به ثبت نمود:
*ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب شرکت های با مسئولیت محدود
*ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب شرکت های سهامی خاص
*ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب شرکت های موسسات غیر تجاری


شرایط ثبت شرکت تبلیغاتی با مسئولیت محدود:
وجود حداقل 2 نفر عضو،تعهد با پرداخت کل سرمایه،صد هزار تومان سرمایه ی اولیه


شرایط ثبت شرکت تبلیغاتی سهامی خاص:
حداقل 3 نفر عضو+2 نفر بازرس(بازرسین نباید از اعضا باشند)،حداقل سرمایه صد هزار تومان،حداقل 35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.


مدارک لازم جهت ثبت شرکت تبلیغاتی:
1)عکس 4×3 چهار قطعه(مدیر مسوول و صاحب امتیاز)
2)تصویر مدرک تحصیلی و ارایه ی آن(مدیر مسوول و صاحب امتیاز)
3)تصویر شناسنامه از تمامی صفحات و ارایه ی اصل آن(مدیر مسوول و صاحب امتیاز)
4)تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دایم و ارایه اصل آن(مدیر مسوول و صاحب امتیاز)
5)گواهی عدم سوء پیشینه موثر کیفری با معرفی اداره کل(مدیر مسوول و صاحب امتیاز)
6)تاییدیه ی اماکن نیروی انتظامی با معرفی اداره کل


شرایط درخواست مجوز شرکت تبلیغاتی:
1-ارائه تقاضانامه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محل سکونت با امضای صاحب امتیاز و معرفی مدیر مسوول
2-مدیر مسوول دارای تابعیت ایران و اهلیت قانونی
3-دارا بودن دیپلم کامل متوسطه و داشتن حداقل 5 سال سابقه ی کار موثر در ارتباط با تایید کمیته سازمان های تبلیغات یا مدرک تحصیلی معادل دانشنامه لیسانس در رشته های بازرگانی (مدیریت بازرگانی و اقتصاد بازرگانی)،روابط عمومی،بازاریابی و تبلیغات یا علوم اجتماعی(با کلیه گرایش ها)
4-عدم اشتغال در وزارتخانه ها یا موسسات یا شرکت های دولتی و یا شهرداری ها
5-تنظیم تقاضانامه توسط آن دسته از متقاضیانی که شخصیت حقوقی دارند، باید توسط مدیر عامل موسسه یا شرکت انجام پذیرد.



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1397 | نظرات ()